Az Air France idei nyári menetrendjében a tavalyival közel azonos kapacitást kínál. Bővítés (+2%) a hosszú távú járatok esetében várható, ezek közül is főként a feltörekvő piacokon kínál több ülést a légitársaság: Afrikába 8.1%-kal, az ázsiai-csendes-óceáni térségbe 5.6%-kal, Latin-Amerikába 3.4%-kal bővül a kínálat.
A közepes távú járatok átszervezése jelenleg is folyamatban van, ennek eredményeként a kapacitások 5,3%-kal csökkennek ezeken az útvonalakon. Mint ismeretes, az Air France KLM csoport regionális légitársaságainak (BritAir, Régional és Airlinair) járatait a HOP! viszi, amely 2013 márciusában kezdte meg üzemelését.
Már az idei téli menetrendben is bevezettek több olyan intézkedést, ami az Air France KLM "Transform 2015" nevet viselő keretprogramjához igazodik, ez a nyári időszakban tovább folytatódik. Ilyen a kapacitások növekedésének ellenőrzése. Néhány olyan célállomásra, amelyek erős potenciált képviselnek, új járatok nyílnak, ilyen Montevideó, Kuala Lumpur és Minneapolis, illetve növelik a járatok gyakoriságát, mint például Bangkok, Guangzhou, Libreville vagy Havanna irányába. Az üzemelési hatékonyság növelése és a szolgáltatási színvonal emelése érdekében a Paris-Charles de Gaulle hubon a hosszú távú járatok érkezési és indulási ideje át lett dolgozva.
Hogy gyorsabban fordulhassanak a közepes távon közlekedő gépek a Paris-Orly és a Paris-Charles de Gaulle reptéren, egyes járatokat áthelyeznek a CDG-ról az Orlyra, ez napi egy isztambuli, casablancai és római járatot fog érinteni a nyári menetrendben.
A nyári menetrend a tervek szerint teljesen a fogyasztói igényekhez igazodik. Több járatot szezonálisan működtetnek, például a nyári csúcsidőszakban, júliustól augusztusig. Egyes járatokat bővítik a nyári időszakban. Azokon az útvonalakon, ahol az érdeklődés alacsonyabb, felfüggesztik a járatokat, vagy csökkentik a gyakoriságot.
A közepes távú járatok reorganizációjában 2013 forduló pont lesz, írja közleményében a társaság. A nagyobb gazdasági és működési hatékonyság érdekében 2013 januárjától két külön részre választották az üzemelést: egyrészt a Paris-Charles de Gaulle hub-ról induló járatokra, másrészt az Orlyról és a regionális bázisokról induló point-to-point üzemelésre. A legnagyobb változás a közepes távú hálózatban a fent említett HOP! légitársaság elindítása, amelynek színeiben összesen 98 regionális repülőgép (ezek üléskapacitása 48 és 100 között szóródik) közlekedik összesen 104 célállomásra.