Ausztriában komoly figyelmeztető jelnek tartják, hogy a listán az Austrian Airlines (AUA) a 2011-es 17. helyről idén a 39-re csúszott vissza. Ugyanakkor pozitívumként értékelték, hogy a Niki-nek sikerült erősíteni a pozícióját, és a társaság a tavalyi 91. helyről a 75-re ugrott elő. Aggodalomra ad okot az is, hogy míg tavaly az Austrian Airlines még legjobb volt a business osztályú vendéglátásban, valamint a „Service Excellence” Európa listán, addig az idén mindkét kategóriában a második helyre szorult.
A jelek szerint a cég vezetése is úgy érzi, hogy lépni kell. Véleményük szerint a rövidtávú járatokon sok, míg a nagy távolságú járatokon kevés az utas. Erre tekintettel ez utóbbiaknál növelni kívánják az utasoknak nyújtott luxusszolgáltatásokat. Az új kényelmi szolgáltatások közé tartozik egyebek mellett, hogy az üzleti osztályon lehetőségük lesz az utasoknak teljesen vízszintes helyzetben is pihenni, míg a turista osztályon elérhetővé válik a video-on-demand rendszer. A szükséges átalakításokat, még a téli időszakban tíz, hosszú távú járaton közlekedő gépen végzik el, mindez 80 millió euróba kerül.
Újdonság az is, hogy az Austrian Airlines repülőgépeinek a fedélzetén újra kaphatnak az utasok háromfogásos meleg ételt, ám ezt nem ingyen, hanem 15 euró ellenében, amit előzetesen meg kell rendelni. Akik erre nem tartanak igényt, azok az eddigi szolgáltatásokra számíthatnak.
A légitársaság a hatékonyabb működtetés érdekében jelentős lépéseket tesz repülőflottájának megújítására is. Hét új Airbus 320-at vásárolnak, ebből kettő már át is vettek, és további ötre aláírták a szerződést. Így a jövő nyári menetrendben a tervek szerint már hét új Airbus szállítja majd az utasokat, miközben négy régi Boeing 737-est értékesít az AUA.