Az AIRportal.hu a Reuters nyomán azt írta, a nem auditált adatok szerint az európai gyártó a 863 gépes átadással nem csak elérte, de meg is haladta a korábban kitűzött 860 darabos limitet.
A társaság csak decemberben 138 repülőgépet adott át üzemeltetésre.
A cél elérése érdekében az Airbus több dolgozóját átirányította, és nem adta ki az év végi szabadságokat. Emellett a korábban már félkészre gyártott gépekhez megérkeztek a kabinberendezések és a repülőket plusz munkaerő bevonásával készre gyártották. Elemzők szerint ennek a magasabb költségek miatt kisebb hatása is lehet az Airbus üzemi eredményére.
A cukorka azonban némileg keserédes az Airbus számára, mert saját beszállító hálózatának gyengélkedése miatt az eredetileg tervezett 900 körüli átadási darabszámot októberben 2-3 százalékkal csökkenteni kellett. A 2018-as szinthez képest ez még így is 7,9 százalékos emelkedés, akkor kerek 800 gépet adott át az európai gyártó.
Ettől függetlenül a Boeing 737 MAX kiesése miatt az Airbus 2020-at a világ legnagyobb repülőgépgyártójaként kezdi, erre 2011 óta nem volt példa
Forrás: Airportal.hu