Az utasok egyszerűen imádják a Ferihegyet

Még soha nem volt olyan jó a budapesti repülőtér megítélése az utasok körében, mint 2013-ban. A 2006 óta bevezetett, repülőtértől független, titkos kérdőíves felmérés alapján tavaly minden tekintetben javult a repülőtér és a szolgáltatások megítélése az utazóközönség véleménye szerint. A Budapest Airport több fontos kategóriában is Európa élvonalába, illetve magasan az európai átlag fölé jutott - tájékoztatott a Budapest Airport pénteken.

Minden idők legjobb értékelését kapta a Budapest Airport tavaly az utasoktól. Mind az üzleti utazók, mind pedig a turisták körében nőtt a budapesti repülőtér „tetszési indexe” 2013-ban. Az utasok véleménye alapján a kereskedelmi szolgáltatások terén különösen erős a budapesti repülőtér, míg egy sor másik szempont alapján, pl. a terminálok tisztasága, illetve nem utolsó sorban a biztonsági ellenőrzés hatékonysága és a repülőtéri személyzet felkészültsége, kedvessége jobb, mint az európai átlag.

A repülőtér üzemeltetője 2006-ban indította el az ún. Airport Service Quality (ASQ), vagyis repülőtéri utas elégedettségi felmérést. Ez egy anonim kérdőíves vizsgálat, amit azonos nemzetközi szabványok szerint egy független piackutató cég, jelenleg a GfK Hungária végez a repülőtér termináljain. A kutatásban Európa 73 repülőtere vesz részt, köztük a budapesti is. A felmérés során 36 szempont szerint értékelhetik az utasok a különböző repülőtéri szolgáltatásokat 1-től 5-ig terjedő skálán. A gondosan összeállított kérdések gyakorlatilag mindenre kiterjednek a terminálon elérhető kereskedelmi szolgáltatásoktól kezdve a biztonságon át a tájékoztatási rendszerekig.

Az elmúlt években a felmérés alapján jól látszott a repülőtér fejlődése. A kutatás kezdetekor erős közepes osztályzatokat kapott a Budapest Airport, ezek az átlagok az utóbbi években már nem csupán megközelítették, hanem több esetben meg is haladták a jó minősítést. Az igazi áttörést a 2. Terminál fejlesztése és a SkyCourt átadása jelentette. 2011 óta meredeken emelkedik a Budapest Airport utas elégedettségi indexe. A növekedés csak az üzleti utazók szegmensében tört meg kissé 2012-ben – érthető okokból, hiszen a Malév eltűnésével éppen a számukra megfelelő légitársasági szolgáltatási színvonal és útvonalhálózat csökkent. Tavaly viszont ebben a csoportban is sikerült ismét javítani.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.