Bécs és Berlin összefog

A német-osztrák határon áthaladó vasúti közlekedés mintegy negyven százalékkal nőtt az elmúlt öt évben.

Ezt az eredményt pedig olyan jelentősnek értékelte a két ország vasúttársasága, hogy az együttműködés mellett döntöttek. A céljuk az, hogy az utazási lehetőségeket még tovább bővítsék - írja a Roadster.

Az összefogás eredményeként a decembertől bevezetik a Nightjet vonatokat, amelyek Berlint és Bécset Párizzsal és Brüsszellel kötik össze. A tervek szerint hetente háromszor indulnak majd az első időszakban a járatok, de jövő ősszel akár mindennaposak is lehetnek.

Azt remélik, 2030-ra megduplázhatják a Nightjet utasok számát – 2030-ra meg akarjuk duplázni a Nightjetek utasainak számát. A Deutsche Bahn fontos szerepet tölt be ebben, mivel számos Nightjet vonal kezdődik és végződik Németországban – mutatott rá Sabine Stock, az ÖBB személyszállításért felelős igazgatósági tagja.

Az ambiciózus prognózisuk már az idei évre is hétmillió utast vetít elő. Jövőre a Hamburg-Bécs és a Hamburg-Innsbruck vonalakon is bemutatkoznak az új német Deutsche Bahn és az osztrák ÖBB Nightjet vonatai. Úgy tudni, ezek akár 230 kilométer/órás sebesség elérésére is képesek.

Ezzel párhuzamosan további járatokat vezetnek be Ausztriában, Németországban és Olaszországban is. A Berlin és Drezda közötti összeköttetés a tervek szerint 2025-re készül el, míg a teljes útvonal, amely magában foglalja a Bécs és Berlin közötti nagysebességű vasutat is, várhatóan 2030-ra valósulhat meg.

Forrás: Roadster


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.