Ezt az eredményt pedig olyan jelentősnek értékelte a két ország vasúttársasága, hogy az együttműködés mellett döntöttek. A céljuk az, hogy az utazási lehetőségeket még tovább bővítsék - írja a Roadster.
Az összefogás eredményeként a decembertől bevezetik a Nightjet vonatokat, amelyek Berlint és Bécset Párizzsal és Brüsszellel kötik össze. A tervek szerint hetente háromszor indulnak majd az első időszakban a járatok, de jövő ősszel akár mindennaposak is lehetnek.
Azt remélik, 2030-ra megduplázhatják a Nightjet utasok számát – 2030-ra meg akarjuk duplázni a Nightjetek utasainak számát. A Deutsche Bahn fontos szerepet tölt be ebben, mivel számos Nightjet vonal kezdődik és végződik Németországban – mutatott rá Sabine Stock, az ÖBB személyszállításért felelős igazgatósági tagja.
Az ambiciózus prognózisuk már az idei évre is hétmillió utast vetít elő. Jövőre a Hamburg-Bécs és a Hamburg-Innsbruck vonalakon is bemutatkoznak az új német Deutsche Bahn és az osztrák ÖBB Nightjet vonatai. Úgy tudni, ezek akár 230 kilométer/órás sebesség elérésére is képesek.
Ezzel párhuzamosan további járatokat vezetnek be Ausztriában, Németországban és Olaszországban is. A Berlin és Drezda közötti összeköttetés a tervek szerint 2025-re készül el, míg a teljes útvonal, amely magában foglalja a Bécs és Berlin közötti nagysebességű vasutat is, várhatóan 2030-ra valósulhat meg.
Forrás: Roadster