Bécsben több van belőle, mint autóból; mi az?

Több rekordot is tartogatott 2016 az osztrák főváros tömegközlekedése számára: először lépte át az utasszám a 950 milliót, ráadásul már több éves bérlet van forgalomban, mint személyautó. Tovább csökkent a bliccelők száma is - tudtuk meg az örömteli hírt Bécs város budapesti képviseletétől.

Rekordszámú, 954,2 millió utasa volt tavaly a bécsi tömegközlekedési vállalatnak, a Wiener Liniennek. A személyszállító cég ezzel egymás után harmadik éve dönti meg a saját rekordját, ráadásul végre sikerült átlépnie a 950 milliós álomküszöböt is. A következő nagy mérföldkövet 2020-ra tervezik, addigra évi egymilliárd utast szeretnének szállítani a járataikon. A másik nagy eredmény - ami szintén rekordnak számít -, hogy 2017 elején 733 ezer éves bérlet volt forgalomban Bécsben, ami több, mint a forgalomban lévő személyautók száma. A Statistik Austria legfrissebb hozzáférhető adatai szerint ugyanis 2015 végén 685 ezer személygépkocsinak volt érvényes forgalmi engedélye az osztrák fővárosban. 2007-ben ez még éppen fordítva volt: kétszer akkora volt az autók száma, mint az éves tömegközlekedési bérleteké.

Noha a bécsieknél egyértelműen a tömegközlekedés vezet – útjaik 39 százalékát teszik meg busszal, metróval vagy villamossal, míg autóval csupán 27 százalékot -, a Wiener Linien tovább szeretné növelni a népszerűségét. Ennek érdekében folyamatosan fejleszti a közlekedési hálózatát és modernizálja a járműparkját. 2017-ben összesen 413 millió eurót fordít ilyen célra. A tervek szerint 2017. szeptember 2-től vehetik például birtokba az utasok az U1-es metró új szakaszát, amelyet 4,6 kilométerrel és öt megállóval toldanak meg. Azzal, hogy a bécsiek már Oberlaaig utazhatnak a metróval, évente 14 ezer tonnányi szén-dioxidtól kímélik meg a levegőt. Ennyi károsanyag megkötéséhez további ezer fasori fát kellene elültetni a városban.

2017-ben tovább folytatják az U4-es metró felújítását, és várhatóan kiírják a pályázatot az U2/U5 új megállóira..Nem marad abba a járműpark megújítása sem. Az eddig forgalomba állított 240 új busz mellé idén további 26 hagyományos, 12 csuklós és 17 extra hosszú csuklósbusz érkezik. Ezen kívül hat alacsonypadlós villamos- és két metrószerelvénnyel bővül idén a Wiener Linien járműparkja, összesen 55 millió euró értékben. Mivel az emberek egyre több közlekedési eszközt kombinálnak útjaik során, a Wiener Linien olyan mobiltelefonos alkalmazást fejleszt, amely a legkülönbözőbb helyváltoztatási módozatokat kombinálja az útvonaltervezés során. Így a kínálatában a busz, metró, villamos mellett már a közösségi kerékpár, a taxi és a carsharing autó is szerepel, ráadásul ezeket rögtön bérbe is lehet venni az alkalmazáson keresztül. Az ingyenes WienMobil alkalmazást idén mutatják be a bécsieknek és minden hasonló app-ot kivált majd.

De nemcsak az utasszám és az éves bérlet terén könyvelhetett el jó eredményeket a Wiener Linien, hiszen 2016-ban tovább csökkent a bliccelők száma. A jegyellenőrök 6,6 millió utast ellenőriztek, akik közül csupán 113 ezer, vagyis 1,7 százalék nem tudott felmutatni érvényes jegyet vagy bérletet. 2015-ben ez az arány még 1,8 százalék volt – igaz, akkor 7,9 millió utas jegyét ellenőrizték. 2016-ban egyébként éppen az U4-es metró felújítása miatt csökkent az ellenőrzések száma, mivel a jegyellenőrök egy részét inkább információs személyzetként állították hadrendbe.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.