Bekékül a Lufthansa

A Lufthansa két nagyszabású rendezvényen mutatta be új, modernizált márkaarculatát ügyfeleinek és dolgozóinak a frankfurti és a müncheni légi csomópontokban február 7-én, szerdán.

A legszembetűnőbb változás a repülőgépek új külső megjelenése. A Lufthansa Frankfurtban és Münchenben, több mint 3000 vendég előtt mutatta be hivatalosan az új dizájnt megjelenítő Boeing 747-8 és Airbus A321 gépeket. A megelőző hetekben a dizájn egyes részleteiről interaktív beszélgetés zajlott a közösségi médiában. Az új megjelenést túlnyomórészt pozitívan fogadták, bár egyesek hiányolták a hagyományos sárga színt. A sárga ezután különleges szerepet tölt be a Lufthansánál: az útbaigazítás és a megkülönböztetés színe lesz. A jövőben megjelenik például minden beszállókártyán és a Lufthansa reptéri pultjain.

„A Lufthansa megváltozott. Korszerűbb és sikeresebb, mint valaha. Az új dizájnnal mostantól a nagyközönség számára is láthatóvá tesszük ezt” – hangsúlyozta Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke. „Mindig is a daru volt a jelképünk, amely szorosan összefonódott a Lufthansa ígéretes teljesítményével. A mai napig a kiváló minőség, a színvonalas kiszolgálás, a repülési szakértelem, a megbízhatóság, az innovatív szellemiség és a bizalom szimbóluma.”

A Lufthansa felismerte, hogy a digitális átalakulásra és az ügyféligények változására reagálva repülőgépeinek megjelenését is modernizálnia kell. A Csoport évente kétmilliárd eurót fordít új, hatékony üzemanyag-felhasználású repülőgépek vásárlására. Színvonalas fedélzeti és földi szolgáltatásai kielégítik az utasok egyedi igényeit. A Lufthansa új digitális szolgáltatásai elnyerték a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, az IATA platina díját, a Skytrax pedig az európai légitársaságok közül elsőként és egyedüliként a Lufthansának ítélte oda ötcsillagos minősítését. A Boeing 777-9 új üzleti osztályának két éven belüli bevezetése jó példázza, mennyire elkötelezett a Lufthansa a modernizálás folytatása mellett. A daru születésének 100. évfordulóján a dizájn minden elemét átdolgozták a digitális kor követelményei szerint. A Lufthansa új arculata modern jelleget kölcsönöz az egyes elemeknek, és ezáltal még markánsabbá teszi őket. A tervezők nagyon fontosnak tartották, hogy a Lufthansa márka hagyományos arculatát továbbgondolva alkossák meg a jövőbeni dizájnt.

„A Lufthansa modernizálása nem lenne lehetséges elkötelezett munkavállalóink, az iparág legjobbjai nélkül. Tulajdonképpen ők a márkánk arcai” – folytatta Carsten Spohr. Továbbra is a pontosan 100 évvel ezelőtt, Otto Firle grafikus által tervezett daru marad a légitársaság ikonikus szimbóluma és megkülönböztető jegye a légi közlekedésben. A jövőben kissé karcsúsodik, és alkalmazkodik a digitális környezethez. A vékonyabb gyűrűnek köszönhetően elegánsabb lesz a daru megjelenése, jobban kiemelkedik a háttérből és nagyobb teret kap a logóban. Összességében véve könnyedebbé és elegánsabbá válik a Lufthansa védjegye. A német légitársaság megőrzi a szokásos kék-sárga színpárosítást – de újrafogalmazza a színek használatát. A kifejezetten a Lufthansa számára megkomponált kék szín kicsit sötétebb és elegánsabb lett – a megbízhatóság, az egyértelműség és az érték szimbólumaként a jövőben ez lesz a márka domináns színe.

Három évtized múltán a Lufthansa repülőgépeinek külseje is fokozatosan megújul. A dizájn kidolgozása összetett folyamat volt, amelyben számtalan szakember vett részt. Az új dizájn alapos előzetes kutatás, több mint 800 terv és laboratóriumi színváltozat után született meg. A légitársaság hangsúlyosan prémium minőségével összhangban a külső arculat kék színe uralja majd az eget és a világ repülőtereit a következő évtizedekben. Az utastérben az utasok a személyzet formaruháján, új – gyakran sárga színű – kiegészítők formájában találkozhatnak a modernizált arculattal. A fedélzeten használt tárgyak, köztük az étkészlet, az egészségügyi csomag, a takarók és a párnahuzatok is igazodni fognak az új dizájnhoz. A következő két évben mintegy 160 millió tárgyat cserélnek le a Lufthansánál. Az arculat átdolgozása közben nem volt könnyű megfelelni a napjaink és a jövő digitális világa által támasztott követelményeknek. A daru újragondolása mellett a Lufthansa mobileszközökön és okosórákon is könnyen olvasható, saját betűtípust is kidolgozott. Új márkakampány

Az új Lufthansa márka bevezetése az új #SayYesToTheWorld márkakampány kezdete is egyben. A kampány megkérdőjelezi a szokványos gondolkodást és viselkedési sémákat. A Lufthansa feltárja a világot minden felfedező előtt. Fontos értékei a stílus, az ambíció, a minőség, az egyén iránti empátia, a megbízhatóság és a becsületesség. A Lufthansa Csoport új dizájnja A Lufthansa Csoport márkaarculata is megújult. Az új logó csak nagybetűket tartalmaz, és nem szerepel benne a daru. Figyelembe veszi a Csoporton belüli márkák sokféleségét, és semleges optikai jegyekkel igazodik a különböző tagvállalatokhoz. A Lufthansa új betűtípusa időtlenséget és függetlenséget sugall. A nagybetűk használata is az új csoportszintű arculat jellegzetessége. Az új Lufthansa-kék a Lufthansa Csoport domináns színe. Könnyed, független stílusába harmonikusan illenek a sárga kiegészítő elemek. „Büszkén haladunk a globalizáció élvonalában, és nagy megtiszteltetés számunkra, hogy élettel tölthetjük meg ezt az elvont fogalmat. Ezáltal is biztosabban haladunk előre, és munkánk is értékesebb, hálásabb lesz tőle” – fűzte hozzá Carsten Spohr.

Forrás: Turizmus Online


 Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján

Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján 

A rejtett fogyatékossággal és fokozott érzékenységgel élőket segítik a Budapest Airport új szolgáltatásai.
Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának

Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának 

A Zynternship Awards szakmai zsűri döntése alapján arany minősítést kapott az egyetemistáknak szóló gyakornoki program.
Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók

Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók 

Az összes induló járatot törlik kedden a belgiumi charleroi-i repülőtéren a biztonsági személyzet sztrájkja miatt.
Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye

Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye 

Ugyanis egy többlépcsős, ütemezett taxiállomás-felújító programba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés

Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés 

Az osztrák fővárosban mostantól megújulnak a digitális utastájékoztató kijelzők.
Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye

Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye 

Egyre csökken az ingyenes parkolási lehetőség.
Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány

Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány 

Az ultrafapados légitársaság utasainak számát a jelenlegi évi 200 millióról 2034-re 300 millióra szeretné növelni, de ehhez szüksége lenne repülőgépekre.
Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság

Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság 

A légitársaság célja, hogy az új eszközök használatával 54 százalékkal növelje pilótaképzési kapacitását.
Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba

Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba 

Sőt, jövő év elején sem visz utasokat Izraelbe az ultrafapados légitársaság.
Durva büntetést kapott a Lufthansa

Durva büntetést kapott a Lufthansa  

Nem véletlenül.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.