Az új jogszabályt a korábban kitűzött klímacélok elérése érdekében fogadták el a parlament alsóházának képviselői, céljuk, hogy 2030-ra 40 százalékkal csökkentsék az ország károsanyag-kibocsátását az 1990-es szinthez képest. A döntéshozók szerint ebben kulcsszerepe van a közlekedésnek, különösen a repülésnek, mert ez most nagyon sokat tesz hozzá a légköri szennyezéshez – számolt be a Reuters.
Emiatt minden olyan repülőjáratot betiltanak, amely kiválható legfeljebb két és fél órányi vasúti utazással. Ennek előnye a kilométer alapú szabályozással szemben az, hogy a rosszabb vasúti infrastruktúrával rendelkező régiók és útvonalak nem szenvednek hátrányt, az itt utazók továbbra is választhatják a repülést.
Az új törvényt sokan problémásnak látják, szerintük Emmanuel Macron elnök választási ígéretei között sokkal ambiciózusabb reformok szerepeltek. Környezetvédő civilek máris a törvény szigorításáért lobbiznak, azt szeretnék, ha a maximum négyórás vasúti utazással kiváltható összes járatot is betiltaná a kormányzat.
Eközben több ágazati szereplő kritizálta a döntést, amire Agnes Pannier-Runacher ipari miniszter úgy reagált, nincs ellentmondás a világjárvány okozta válságból való kilábalás segítése (az állami támogatás) és a kibocsátás-csökkentés kikényszerítése között, de egyensúlyban kell tartani a kettőt.
A javaslat most a szenátus elé kerül, bár ennek tényleges jelentősége nincs, mert ha a két ház szavazása különböző eredményt hoz, az alsóház mondhatja ki a végső szót, ahol Macron elnök pártja van többségben.
Forrás: Airportal.hu