A vezérigazgató szerint nem sok idő maradt a helyzet megoldására. Elmondta, hogy a Thai Airways számos útvonalon elvesztette addigi (főként vezető) piaci pozícióját, amely azért is fájó, mert ezek az északi irányú járatok termelték a légicég bevételeinek harmadát. Most azonban a fapados forradalom miatt csökkenő bevételekkel kell számolniuk.
A légitársaság elsősorban költségcsökkentéssel próbálkozik, csökkentették a menedzseri fizetéseket is. A vezérigazgató szerint egyetlen díjjal tudják motiválni a munkavállalókat: azzal, hogy megmarad a légitársaság, és ezzel együtt a munkahelyük.
Az első félévben a Thai Airwys eredménykimutatása szerint a társaság árbevétele az egy évvel korábbi 1,4 milliárd dollárról 1,3 milliárd dollárra csökkent, az üzemi szintű veszteség pedig 221 millió dollárt tett ki, kétszer annyit, mint egy évvel korábban.
A Thai Airwysnek adatbázisok szerint 82 gépes flottája van, fapados leányvállalata a Thai Smile további 20 gépet üzemeltet. A flotta vegyes, a legújabb Airbus A350-esek és Boeing 787 Dreamlinerek mellett régi 747-esek is vannak, keskenytörzsű gépük nincs.