A Budapest Airport (BA) azt is hozzáteszi, azok az utasok, akik Debrecenből indultak volna, a légitársaságuktól kapnak tájékoztatást arról, hogy járatukat átirányítják vagy törlik-e. A BA számára az átirányítások várhatóan napi 3-4 plusz járat kezelését jelenthetik, így jelen helyzetben
a budapesti légikikötő utasforgalma a napi 55 ezer főt is meghaladhatja.
A repülőtér üzemeltető az esetleges hosszabb késések miatt a terminálon várakozó és arra jogosult utasokat a hónap elején létesített segítőpontokon látja el, de a hőségre való tekintettel a zónákon kívül is biztosít a várakozóknak ivóvizet.
Mint lapunk, a Turizmus Online is beszámolt róla, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér tájékoztatása szerint a futópálya felületén talált hiba miatt a légikikötő működését – időjárástól függően a pálya javításának idejére, előreláthatólag legalább egy hétre – felfüggesztik. Ez idő alatt az eredetileg Debrecenből induló járatok egy részének kezelését a Budapest Airport veszi át. Az utasokat a légitársaság tájékoztatja a teendőkről, illetve arról, hogy járatuk Budapestről indul, vagy törlésre kerül-e.
A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, mint írják,
a nyári csúcsidőszakban átlagosan napi 55 ezer utast kezel, amelyre most rárakódik a debreceni repülőtérről átirányított utasforgalom is.
Ezért arra kérik az utasokat, hogy a terminálokba lehetőség szerint kísérő nélkül lépjenek be, és ha rendelkeznek beszállókártyával, illetve csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a biztonsági ellenőrzésre induljanak. Így elkerülhetők a torlódások az utasfelvételi csarnokban.
A helyzetet ráadásul nehezíti, hogy a légtér telítettsége miatt az elmúlt hetekben jelentős mennyiségű járatkéséssel és -törléssel kellett számolnia a légi utasoknak Európa-szerte, így Budapesten is.
A hőségriadóra való tekintettel pedig a repülőtér üzemeltető a zónákon kívül is ingyenesen biztosít ásványvizet a várakozóknak, és 13 ivókút is rendelkezésre áll, ahol ezeket a palackokat, vagy épp az otthonról hozott kulacsokat újratölthetik, áll közleményükben.
Az extrém hőség mindannyiunkat megvisel, akár utasként, akár munkatársként tartózkodunk a repülőtéren, ezért ebben a helyzetben különösen fontos, hogy még nagyobb odafigyeléssel működtessük a légikikötőt. Az elmúlt napokban több mint 10 ezer palack vizet osztottunk ki, mindent megteszünk azért, hogy utasaink és munkatársaink egészségét a nagy melegben is megőrizzük. Ettől függetlenül arra kérjük őket, hogy ha rosszullétet tapasztalnak, ne habozzanak segítséget kérni
– mondta Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója.
Hozzátette:
A debreceni repülőtér forgalmának átvétele újabb kihívást jelent a budapesti repülőtér számára, hiszen az onnan átirányított gépek és utasaik számára is biztosítanunk kell a megfelelő kapacitást mind a terminálokon, mind pedig az előtereken. Az esti hír nyomán kollégáink az éjszaka és a ma reggel folyamán felkészültek a plusz járatok és utasok fogadására, a gördülékeny utasfolyamatokat a repülőtéren biztosítani fogjuk.