A közleményben a beszerzést a társaság azzal indokolta, hogy a turizmus fellendülése kedvezett a magyar autóbérlési piac bővülésének, és az elektromos autók bérlése is folyamatosan emelkedik. A cég közleménye ismerteti: az Euromonitor adatai szerint az autóbérlési szolgáltatásokért a magyar piacon 23,9 milliárd forintot fizettek 2017-ben, ami 4 százalékos növekedés az azt megelőző időszakhoz képest. Óvatos becslések szerint még további 3 százalékos emelkedés prognosztizálható 2022-re.
Az Euromonitor versenytársak közötti összehasonlításából kiderül, hogy a legjelentősebb piaci szereplők közül az Otokoc Hungary Kft. tulajdonában lévő Budget Magyarország autókölcsönző tudhatja magáénak a legnagyobb ütemű növekedést piaci részesedés tekintetében, amióta a vállalat megvásárolta a márkát elődjétől, a Pannónia Autókölcsönző Kft.-től. A tulajdonosváltás évében, 2015-ben a Budget piaci részesedése az árbevétel alapján 2,9 százalékos volt, egy évvel később 6,5 százalékra emelkedett. Idén az első negyedévében már 9 százalékot tett ki, az év végére pedig várhatóan eléri majd a 12,5 százalékot. A társaság 35 dolgozót foglalkoztat, az autók átlagos kihasználtsága tavaly 70-75 százalékos volt. A cég nettó árbevétele 1,978 milliárd forint volt utolsó lezárt gazdálkodási évében, 2016-ban.
Forrás: Turizmus Online / MTI