A már korábban kialakított 39 férőhelyes parkoló egészült ki további 26-tal, és összesen 40 kerékpárt befogadó tároló létesült. Az állomások környezete rendezettebbé és biztonságosabbá vált a 385 négyzetméteren kialakított zöldfelületnek, valamint a térfigyelő kameráknak és közvilágításnak köszönhetően.
A P+R (park and ride - parkolj és utazz), valamint B+R (bike and ride) elvének gyakorlati megvalósítása kiemelt helyen szerepel mind az Európai Unió fejlesztési és támogatási politikájában, mind pedig az Új Széchenyi Terv Közlekedésfejlesztési Programjában, amely a vasúti közösségi közlekedés fejlesztésének egyik legfontosabb elemei között említi a P+R és B+R projekteket.
A program keretében a vasútállomások mellett létesülő parkolók és kerékpártárolók ötvözve az elővárosi vonatok egyre emelkedő színvonalával, gyors, biztonságos és kényelmes alternatívát kínálnak azoknak, akik a fővárosba történő utazásukhoz a vonatot választják.
Jelen beruházás a MÁV, a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) és Tápiószecső Nagyközség Önkormányzata együttműködésének, valamint az Európai Unió költségtámogatásának köszönhető. A projekt a Közép-magyarországi Operatív Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósult meg. A projekt összköltsége 49 millió forint, amelynek 90%-át az Európai Unió biztosította. A projekt beruházási feladatait a MÁV Zrt. végezte, a parkolók 10 éves kötelező fenntartását és üzemeltetését az önkormányzat vállalta.
Az ország legnagyobb P+R beruházásának keretében 2010 nyara óta a MÁV, a BKSZ és 14 Pest megyei település önkormányzatából álló konzorcium már közel ezer parkolóhelyet és több mint hatszáz kerékpártárolót épített Abonyban, Albertirsán, Cegléden, Gyömrőn, Kismaroson, Nagykátán, Pilisen, Sülysápon, Szentmártonkátán, Sződligeten, Tápiószecsőn, Üllőn, Vecsésen és Verőcén. Mindegyik településen parkolóhely épült a mozgásukban korlátozottak számára is, és a felületek az esélyegyenlőségi kritériumok szerint kerültek kialakításra.