„Az üzleti feltételek még soha nem voltak ilyen rosszak az iparág számára, mint most” – mondta Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója pénzügyi elemzőknek. Tavaly óta az üzemanyagárak a duplájukra nőttek. A brit légitársaság első negyedéves üzemanyagszámlája 706 millió fontra rúgott, 233 millió fonttal többre, mint egy évvel ezelőtt. A vezérigazgató ugyanakkor aláhúzta, hogy a brit cég felkészült a kihívásokra. és rugalmasan tud reagálni a gyorsan változó környezetre. A termékek kiválóak, a Heathrow-i Terminál 5 egyre nagyobb népszerűségnek örvend az utasok körében, s a British Airways erre építve további magas színvonalú szolgáltatásokat tervez. A téli menterendben törölnek ugyan néhány járatot, ám felkészültek arra, hogy kedvező fordulat esetén újra bővítsék kínálatukat. A cég pénzügyi helyzete kiváló, készpénzállománya a negyedév során 91 millió fonttal emelkedett, és megközelítette a kétmilliárd fontot. Ezzel szemben 1,1 milliárd font nettó adósság áll, ami 206 millió fonttal kevesebb, mint három hónapja. A British Airways költségoptimalizálásra törekszik, számos intézkedést hoztak az üzemanyag-felhasználás mérséklésére. Többek közt azt is bejelentették, hogy hat darab Boeing 777-300 ER repülőgépet vásárolnak 2010-e szállítással, és további négyre van opciójuk. Ezek a gépek 23 százalékkal kevesebbet fogyasztanak mint a B747-esek, s nagyobb rugalmasságot biztosítanak a cégnek a tengerentúli járatok üzemeltetésében. A brit légitársaság továbbra is nyereséges üzleti évet vár, s az egész évet tekintve bevételei három százalékos emelkedésére számít.
British Airways számok
A British Airways forgalma az április-júniusi időszakban 2,8 százalékkal 2,6 milliárd fontra nőtt. A társaság az üzemanyagárak tartósan magas szintje ellenére is nyereséges maradt, jóllehet, az operatív eredmény 35 millió fontra csökkent, szemben a 2007. év megegyező időszakában elért 266 millió fonttal, ahogy ezt korábbi hírünkben már olvashatták.

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség
A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná
Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja
A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.

Ismét robog a Jégmadár expressz
Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés
A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja
A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.