„Az üzleti feltételek még soha nem voltak ilyen rosszak az iparág számára, mint most” – mondta Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója pénzügyi elemzőknek. Tavaly óta az üzemanyagárak a duplájukra nőttek. A brit légitársaság első negyedéves üzemanyagszámlája 706 millió fontra rúgott, 233 millió fonttal többre, mint egy évvel ezelőtt. A vezérigazgató ugyanakkor aláhúzta, hogy a brit cég felkészült a kihívásokra. és rugalmasan tud reagálni a gyorsan változó környezetre. A termékek kiválóak, a Heathrow-i Terminál 5 egyre nagyobb népszerűségnek örvend az utasok körében, s a British Airways erre építve további magas színvonalú szolgáltatásokat tervez. A téli menterendben törölnek ugyan néhány járatot, ám felkészültek arra, hogy kedvező fordulat esetén újra bővítsék kínálatukat. A cég pénzügyi helyzete kiváló, készpénzállománya a negyedév során 91 millió fonttal emelkedett, és megközelítette a kétmilliárd fontot. Ezzel szemben 1,1 milliárd font nettó adósság áll, ami 206 millió fonttal kevesebb, mint három hónapja. A British Airways költségoptimalizálásra törekszik, számos intézkedést hoztak az üzemanyag-felhasználás mérséklésére. Többek közt azt is bejelentették, hogy hat darab Boeing 777-300 ER repülőgépet vásárolnak 2010-e szállítással, és további négyre van opciójuk. Ezek a gépek 23 százalékkal kevesebbet fogyasztanak mint a B747-esek, s nagyobb rugalmasságot biztosítanak a cégnek a tengerentúli járatok üzemeltetésében. A brit légitársaság továbbra is nyereséges üzleti évet vár, s az egész évet tekintve bevételei három százalékos emelkedésére számít.
British Airways számok
A British Airways forgalma az április-júniusi időszakban 2,8 százalékkal 2,6 milliárd fontra nőtt. A társaság az üzemanyagárak tartósan magas szintje ellenére is nyereséges maradt, jóllehet, az operatív eredmény 35 millió fontra csökkent, szemben a 2007. év megegyező időszakában elért 266 millió fonttal, ahogy ezt korábbi hírünkben már olvashatták.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között
Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál
A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren
Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.