BUD Cargo City: Kelet-Közép Európa cargo kapuja

Alig egy évvel az első kapavágás után a mai napon átadták a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a BUD Cargo City-t. Az 50 millió euróból épült létesítmény nemcsak világszínvonalú logisztikai bázis, hanem katalizátor: lehetőség Magyarországnak, és lehetőség a Budapest Airportnak arra, hogy a légi teheráru szállítás kelet-közép európai kapujává váljon.

A légi teheráruszállítási iparág számára professzionális környezetet és versenyképességet, a Budapest Airport és a magyar gazdaság számára pedig régiós iparági vezető szerepet jelenthet a ma átadott új légi teheráru kezelő központ, a BUD Cargo City. A 21 200 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből valamint 11 650 négyzetméteres speditőrépületből álló komplexum, amelyet 2020 januárjában vesznek birtokba a bérlők, a cargo forgalom minden eddiginél hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé azáltal, hogy egy időben, egy helyen biztosítja a piaci szereplők együttműködését.

A logisztikai bázishoz kapcsolódik egy hatalmas, 32 000 négyzetméter alapterületű beton forgalmi előtér is, amely akár egyszerre két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing 747-8F típusú repülőgép egyidejű kiszolgálásának is képes helyet biztosítani. A Budapest Airport a tavalyi évben 146 113 tonna légi teherárut kezelt, a magyar fővároson keresztül elosztott cargo mennyisége pedig – a nemzetközi kereskedelmi konfliktusok és a külföldi piacokon tapasztalt visszaesés ellenére – az idei évben is stabil. Ezt a stabilitást megerősíti, a további fejlődést pedig megalapozza az új létesítmény, melynek üzembehelyezésével a repülőtér teljes cargo kapacitása évi 250.000 tonnára emelkedik.

A BUD Cargo City Magyarország kereskedelmi kapuja a külföldi logisztikai vállalkozások számára, de még fontosabb, hogy a magyar vállalatoknak teremt kapcsolatot a világ piacai felé, ezáltal a hazai cégek gazdasági és üzleti fejlődéséhez is nagyban hozzájárul. A bázis pedig már most összesen 35 bérlőnek – speditőr cégeknek, cargo légitársaságoknak, biztonsági szolgáltatóknak és vámhatóságnak – ad otthont, ezzel közvetetten mintegy 10 ezer ember számára biztosítva munkahelyet a gazdaságban. A Budapest Airport elkötelezett amellett, hogy az ország meghatározó üzleti szereplőjeként továbbra is jelentős mértékben hozzájárulhasson a nemzetgazdaság erősödéséhez.

Az ünnepélyes átadón Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese hangsúlyozta: „A beruházás beleillik a kormány logisztikai szektor megerősítését célzó programjába a vasúti- és közúti fejlesztések, valamint a trieszti kikötői beruházás mellett.” Hozzátette: „Az áruforgalmi adatok és a piac is régóta igényelte a kapacitások növelését, és elvárjuk a Budapest Airporttól, hogy a jövőben is folytassa a beruházásokat a repülőtéren. Ehhez a kormány és a hivatalos szervek minden segítséget megadnak.” Gerhard Schroeder, az AviAlliance ügyvezető igazgatója a megnyitón hangsúlyozta: „Mindig is tisztában voltunk a légiáruszállítás fontosságával. Az elmúlt időszak fejlesztései, így a Magyar Posta nemzetközi kicserélőüzeme, a DHL szállítmányozási bázisa, valamint a TNT és a DHL integrátor bázisa után most itt állunk ebben a professzionális, a lehető legkorszerűbb megoldásokat felvonultató létesítményben. A BUD Cargo City-nek és a tervezett további beruházásoknak köszönhetően most megnyílt annak a lehetősége, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon.”

„A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az ország egyik legjelentősebb stratégiai létesítménye, a térség egyik legnagyobb munkaadója és egyben legvonzóbb munkahelye,” jelentette ki Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Átláthatóan, stabilan és fenntarthatóan működünk. Régióbeli pozíciónk a légiközlekedés és a légi áruszállítás tekintetében is egyre erősebb, amelyet a ma megnyíló BUD Cargo City tovább erősíthet. Mindez közös munka gyümölcse: ezúton szeretném megköszönni a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a repülőtérrel szomszédos önkormányzatok hathatós támogatását.”

Forrás: Turizmus Online


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.