BUD Cargo City: Kelet-Közép Európa cargo kapuja

Alig egy évvel az első kapavágás után a mai napon átadták a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a BUD Cargo City-t. Az 50 millió euróból épült létesítmény nemcsak világszínvonalú logisztikai bázis, hanem katalizátor: lehetőség Magyarországnak, és lehetőség a Budapest Airportnak arra, hogy a légi teheráru szállítás kelet-közép európai kapujává váljon.

A légi teheráruszállítási iparág számára professzionális környezetet és versenyképességet, a Budapest Airport és a magyar gazdaság számára pedig régiós iparági vezető szerepet jelenthet a ma átadott új légi teheráru kezelő központ, a BUD Cargo City. A 21 200 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből valamint 11 650 négyzetméteres speditőrépületből álló komplexum, amelyet 2020 januárjában vesznek birtokba a bérlők, a cargo forgalom minden eddiginél hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé azáltal, hogy egy időben, egy helyen biztosítja a piaci szereplők együttműködését.

A logisztikai bázishoz kapcsolódik egy hatalmas, 32 000 négyzetméter alapterületű beton forgalmi előtér is, amely akár egyszerre két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing 747-8F típusú repülőgép egyidejű kiszolgálásának is képes helyet biztosítani. A Budapest Airport a tavalyi évben 146 113 tonna légi teherárut kezelt, a magyar fővároson keresztül elosztott cargo mennyisége pedig – a nemzetközi kereskedelmi konfliktusok és a külföldi piacokon tapasztalt visszaesés ellenére – az idei évben is stabil. Ezt a stabilitást megerősíti, a további fejlődést pedig megalapozza az új létesítmény, melynek üzembehelyezésével a repülőtér teljes cargo kapacitása évi 250.000 tonnára emelkedik.

A BUD Cargo City Magyarország kereskedelmi kapuja a külföldi logisztikai vállalkozások számára, de még fontosabb, hogy a magyar vállalatoknak teremt kapcsolatot a világ piacai felé, ezáltal a hazai cégek gazdasági és üzleti fejlődéséhez is nagyban hozzájárul. A bázis pedig már most összesen 35 bérlőnek – speditőr cégeknek, cargo légitársaságoknak, biztonsági szolgáltatóknak és vámhatóságnak – ad otthont, ezzel közvetetten mintegy 10 ezer ember számára biztosítva munkahelyet a gazdaságban. A Budapest Airport elkötelezett amellett, hogy az ország meghatározó üzleti szereplőjeként továbbra is jelentős mértékben hozzájárulhasson a nemzetgazdaság erősödéséhez.

Az ünnepélyes átadón Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese hangsúlyozta: „A beruházás beleillik a kormány logisztikai szektor megerősítését célzó programjába a vasúti- és közúti fejlesztések, valamint a trieszti kikötői beruházás mellett.” Hozzátette: „Az áruforgalmi adatok és a piac is régóta igényelte a kapacitások növelését, és elvárjuk a Budapest Airporttól, hogy a jövőben is folytassa a beruházásokat a repülőtéren. Ehhez a kormány és a hivatalos szervek minden segítséget megadnak.” Gerhard Schroeder, az AviAlliance ügyvezető igazgatója a megnyitón hangsúlyozta: „Mindig is tisztában voltunk a légiáruszállítás fontosságával. Az elmúlt időszak fejlesztései, így a Magyar Posta nemzetközi kicserélőüzeme, a DHL szállítmányozási bázisa, valamint a TNT és a DHL integrátor bázisa után most itt állunk ebben a professzionális, a lehető legkorszerűbb megoldásokat felvonultató létesítményben. A BUD Cargo City-nek és a tervezett további beruházásoknak köszönhetően most megnyílt annak a lehetősége, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon.”

„A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az ország egyik legjelentősebb stratégiai létesítménye, a térség egyik legnagyobb munkaadója és egyben legvonzóbb munkahelye,” jelentette ki Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Átláthatóan, stabilan és fenntarthatóan működünk. Régióbeli pozíciónk a légiközlekedés és a légi áruszállítás tekintetében is egyre erősebb, amelyet a ma megnyíló BUD Cargo City tovább erősíthet. Mindez közös munka gyümölcse: ezúton szeretném megköszönni a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a repülőtérrel szomszédos önkormányzatok hathatós támogatását.”

Forrás: Turizmus Online


Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.
Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.