A Budapest Airport a repülőtéri meteorológiai előrejelzésnek megfelelően felkészülten várta a téli csapadékot. Az ügyeletes repülésüzem vezető tájékoztatása szerint futópályák jelenleg vizesek-latyakosak, a fékhatás pedig megfelelő – ez utóbbi elsősorban leszálló gépek biztonsága miatt fontos mutató. A repülőtér havas szakszolgálata tucatnyi nagyteljesítményű célgéppel és kisebb hókotrókkal takarítja és jégteleníti folyamatosan a futópályákat és a gurulóutakat, valamint a terminálok forgalmi előtereit és repülőgép-állóhelyeit, hogy valamennyi gépet biztonságosan tudja indítani és fogadni a repülőtér.
Az előrejelzés alapján a havazás intenzitása a nap folyamán csökken, így továbbra sem várható fennakadás a repülőtéren az idei téli szezonban már régóta várt első hó miatt. A budapesti repülőtéren két futópálya üzemel, az 1-es futópálya 3 kilométer hosszú és 45 méter széles, a 2-es futópálya pedig 3,7 kilométeres és szintén 45 méter széles. Ezt a két pályát, valamint a hozzájuk tartozó gurulóutak és állóhelyek hálózatát kell megtisztítania a Budapest Airport havas szolgálatának, ami mintegy 280 hektárnyi betonfelületet jelent. A nemzetközi normák szerint az erős havazás kezdetétől számított hatvan percen belül, legalább egy futópályának alkalmasnak kell lenni a a gépek fogadására és indítására.