Budapest-Genf járatot nyit a Wizz Air

És bejelentette nyári menetrendjét is, melyből kiderül, a Wizz Air-nek nyáron Magyarországról ennyi célállomása még nem volt.

A Budapest-Genf járattal együtt Budapestről összesen 33 úticélt kínál majd a Wizz Air. A genfi járat azonban már idén december 14-től elindul. Az új járathoz nagy reményeket fűz a légitársaság. Az A320-as heti háromszori alkalommal - hétfőn, szerdán és pénteken, reggel 0655-ös indulással közlekedik Budapest és a svájci nagyváros közt. Az első évben mintegy 45 ezer utast vár a Wizz Air a járattól. Mint Váradi József vezérigazgató elárulta: a járatnyitással nem titkolt céljuk volt az ármonopólium megtörése is, utalva arra, hogy utóbb az egykor három légitársaság által is repült útvonalat mára csak az easyJet szolgálta ki.

A nemrég megkapott kijevi és tel avivi útvonalakon sűrítenek. Kijev a kezdeti heti 3 helyett négyszer repül majd. Tel Aviv pedig a hét minden napján. Szintén sűrítik a korfui járatot, heti egyről kettőre. Larnaka kettő helyett háromszor repül 2013 nyarától. A következő 9 hónap alatt 6 új gépet szerez be a Wizz Air, egyet lejárt szerződések miatt visszaad a lízingcégnek, így A320-asai száma 44-re növekszik, flottája életkora pedig 3,2 évre.

A debreceni sikersztori

Egy repülőtér akkor válik repülőtérré, ha utasforgalma a százezres nagyságrendet eléri - utalt Váradi József a debreceni jövőre előre jelzett utasforgalmára. „Debrecen egy sikertörténet a város szemszögéből is, érdemes róla beszélni, áttekinteni, hogy állnak a dolgaink” - tette hozzá Váradi, majd bejelentette: már márciustól heti 5 alkalommal repül a Debrecen-London járat. Idén 25-30 ezer utast szállít a Wizz Air Debrecenből, míg jövőre 120-130 ezerrel számolnak.

A sajtótájékoztatón szintén megjelent Kósa Lajos, Debrecen polgármestere elmondta: a londoni járatra első körben a Nagy Britanniában dolgozó debreceniek és a vonzáskörzetben élők váltanak jegyet. Elmondása szerint kezdi felfedezni a járatban rejlő lehetőséget az üzleti turizmus is valamint jelentős utazóközönségnek számítanak a Debrecenben tanuló külföldi hallgatók. Ezt követi a szabadidős turizmus, de ennek lehetőségei még nincsenek feltárva - árulta el Kósa hozzátéve, hogy utóbbiban komoly potenciált lát. Megtudtuk: szeptemberben megnyílt Londonban az a fogorvosi rendelő, ahonnan egy állapotfelmérést követően debreceni fogorvosokhoz irányítják a pácienseket, így megjelent az egészségturizmus is.

Újságírói kérdésre reagálva Kósa Lajos arról tájékoztatott, hogy az Airport Debrecen jelenleg még veszteséges üzemeltető idén a menetrend szerinti forgalom megjelenésével az üzemi költségei 100 milliós nagyságrendben csökkenek, míg 2013 végére nullszaldós lehet a cég. Míg a Wizz Air mintegy 120 ezer utassal tervez 2013-ban, addig az üzemeltető a charterrel és egyéb utasforgalommal együtt 150 ezer utasra számít jövőre. A polgármestertől megtudtuk: az Airport Deberecen 100 milliós nagyságrendű támogatásért fordul a kormányhoz, hogy a reptér nemzetközi elvárásoknak továbbra is meg tudjon felelni. Kósa elismerte: a debreceni terminál utaskiszolgáló ellátottsága némi hiányosságot mutat; nincs vendéglátó egység, bolt stb, de nem akartak az események elébe menni, előbb a növekvő utasforgalmat várták. Innentől - újságolta Kósa Lajos - lehetünk optimistábbak is üzleti tervünkben.

Kósa Lajos elmondta: a Wizz Air Milánó-Malpensa járatának beindulásával Deberecen bekapcsolódhat a hálózati repülésbe is, melyet Váradi József annyival pontosított, hogy nem a Wizz Air fog interline megállapodások alapján más fuvarozókkal együttműködni, hanem Malpensa olyan nemzetközi légikikötő, ahonnan a világ számos nagyvárosa érhető el. Kósa szerint, ha a többi légitársaság is látja, hogy Debrecen kiszámíthatóan működik, kedvet kaphat a járatnyitáshoz - utalva egy hálózati légitársaság esetleges megjelenésére.

Van remény

Szintén újságírói kérdésre reagálva Váradi József elmondta: az isztambuli és moszkvai járatok indításának engedélye még várat magára, mivel a Törökország, Oroszország illetve Magyarország között lévő kétoldalú légügyi egyezmények a kijelölésnél ragaszkodnak a nemzeti tulajdonú légitársasághoz, míg Izrael és Ukrajna esetében a két ország elkezdte használni az uniós megközelítést, mely egyként kezeli az uniós légitársaságokat. Váradi elmondta, nem reménytelen a helyzet.


Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.