Budapest-Genf járatot nyit a Wizz Air

És bejelentette nyári menetrendjét is, melyből kiderül, a Wizz Air-nek nyáron Magyarországról ennyi célállomása még nem volt.

A Budapest-Genf járattal együtt Budapestről összesen 33 úticélt kínál majd a Wizz Air. A genfi járat azonban már idén december 14-től elindul. Az új járathoz nagy reményeket fűz a légitársaság. Az A320-as heti háromszori alkalommal - hétfőn, szerdán és pénteken, reggel 0655-ös indulással közlekedik Budapest és a svájci nagyváros közt. Az első évben mintegy 45 ezer utast vár a Wizz Air a járattól. Mint Váradi József vezérigazgató elárulta: a járatnyitással nem titkolt céljuk volt az ármonopólium megtörése is, utalva arra, hogy utóbb az egykor három légitársaság által is repült útvonalat mára csak az easyJet szolgálta ki.

A nemrég megkapott kijevi és tel avivi útvonalakon sűrítenek. Kijev a kezdeti heti 3 helyett négyszer repül majd. Tel Aviv pedig a hét minden napján. Szintén sűrítik a korfui járatot, heti egyről kettőre. Larnaka kettő helyett háromszor repül 2013 nyarától. A következő 9 hónap alatt 6 új gépet szerez be a Wizz Air, egyet lejárt szerződések miatt visszaad a lízingcégnek, így A320-asai száma 44-re növekszik, flottája életkora pedig 3,2 évre.

A debreceni sikersztori

Egy repülőtér akkor válik repülőtérré, ha utasforgalma a százezres nagyságrendet eléri - utalt Váradi József a debreceni jövőre előre jelzett utasforgalmára. „Debrecen egy sikertörténet a város szemszögéből is, érdemes róla beszélni, áttekinteni, hogy állnak a dolgaink” - tette hozzá Váradi, majd bejelentette: már márciustól heti 5 alkalommal repül a Debrecen-London járat. Idén 25-30 ezer utast szállít a Wizz Air Debrecenből, míg jövőre 120-130 ezerrel számolnak.

A sajtótájékoztatón szintén megjelent Kósa Lajos, Debrecen polgármestere elmondta: a londoni járatra első körben a Nagy Britanniában dolgozó debreceniek és a vonzáskörzetben élők váltanak jegyet. Elmondása szerint kezdi felfedezni a járatban rejlő lehetőséget az üzleti turizmus is valamint jelentős utazóközönségnek számítanak a Debrecenben tanuló külföldi hallgatók. Ezt követi a szabadidős turizmus, de ennek lehetőségei még nincsenek feltárva - árulta el Kósa hozzátéve, hogy utóbbiban komoly potenciált lát. Megtudtuk: szeptemberben megnyílt Londonban az a fogorvosi rendelő, ahonnan egy állapotfelmérést követően debreceni fogorvosokhoz irányítják a pácienseket, így megjelent az egészségturizmus is.

Újságírói kérdésre reagálva Kósa Lajos arról tájékoztatott, hogy az Airport Debrecen jelenleg még veszteséges üzemeltető idén a menetrend szerinti forgalom megjelenésével az üzemi költségei 100 milliós nagyságrendben csökkenek, míg 2013 végére nullszaldós lehet a cég. Míg a Wizz Air mintegy 120 ezer utassal tervez 2013-ban, addig az üzemeltető a charterrel és egyéb utasforgalommal együtt 150 ezer utasra számít jövőre. A polgármestertől megtudtuk: az Airport Deberecen 100 milliós nagyságrendű támogatásért fordul a kormányhoz, hogy a reptér nemzetközi elvárásoknak továbbra is meg tudjon felelni. Kósa elismerte: a debreceni terminál utaskiszolgáló ellátottsága némi hiányosságot mutat; nincs vendéglátó egység, bolt stb, de nem akartak az események elébe menni, előbb a növekvő utasforgalmat várták. Innentől - újságolta Kósa Lajos - lehetünk optimistábbak is üzleti tervünkben.

Kósa Lajos elmondta: a Wizz Air Milánó-Malpensa járatának beindulásával Deberecen bekapcsolódhat a hálózati repülésbe is, melyet Váradi József annyival pontosított, hogy nem a Wizz Air fog interline megállapodások alapján más fuvarozókkal együttműködni, hanem Malpensa olyan nemzetközi légikikötő, ahonnan a világ számos nagyvárosa érhető el. Kósa szerint, ha a többi légitársaság is látja, hogy Debrecen kiszámíthatóan működik, kedvet kaphat a járatnyitáshoz - utalva egy hálózati légitársaság esetleges megjelenésére.

Van remény

Szintén újságírói kérdésre reagálva Váradi József elmondta: az isztambuli és moszkvai járatok indításának engedélye még várat magára, mivel a Törökország, Oroszország illetve Magyarország között lévő kétoldalú légügyi egyezmények a kijelölésnél ragaszkodnak a nemzeti tulajdonú légitársasághoz, míg Izrael és Ukrajna esetében a két ország elkezdte használni az uniós megközelítést, mely egyként kezeli az uniós légitársaságokat. Váradi elmondta, nem reménytelen a helyzet.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.