A fejlesztéssel elsősorban a Budapest elővárosában, illetve a fővárosban élők utazását könnyítenék meg, új megállók és állomások is épülnének - számol be az MNO.
A MÁV jelenleg is igyekszik forrást keresni a több milliárd forintos nagyságrendű projekt megvalósítására. A terv alapján az esztergomi, illetve a kelebiai elővárosi vonalakat kötnék össze oly módon, hogy a Pilisvörösvár felől érkező vonatok egy része a régóta csak tehervonatok és néhány nemzetközi vonat által használt pesti Körvasúton haladna tovább, majd a Közvágóhídnál csatlakozna a szintén jelenleg is használatban lévő kelebiai vonalra. A MÁV célja ugyanis egy olyan rendszer kialakítása, melyben az elővárosi vonatok nem csupán a budapesti fejpályaudvarokra érkeznének, hanem alternatív útvonalon keresztülhaladnak Budapesten, és egy, a fővároson túl lévő elővárosba érkeznének (vagy egy Budapest ellentétes oldalán lévő állomásra). A rendszer kiépítésének 0. ütemeként tekintenek egyébként a Kőbánya-Kispest és Kelenföld között közlekedő személyvonatok elindítására. A korábban egymástól elszigetelt két városrész között a vonat segítségével az út most csak körülbelül 15 percet vesz igénybe.
Új állomások és megállóhelyek
A fejlesztés kapcsán új állomásokat, illetve megállóhelyeket hoznának létre a Közvágóhídnál, az Üllői útnál – a Népliget és az Ecseri út között – a Kőbányai útnál, az Éles saroknál, Rákosfalván, Újpalotán, Pestújhelyen és a Marcheggi hídnál (itt keresztezi egymást a váci vonal és a Körvasút). Rendbe tennék emellett a sok éve elhanyagolt, használaton kívüli rákosszentmihályi vasútállomást is. A tervezett új járat egyébként Pilisvörösvár és Kunszentmiklós-Tass között közlekedne.
A témáról bővebben ide kattintva olvashat.
Forrás: MNO