Csökkent az EADS bevétele az Airbus rekord ellenére
Az Airbus rekord forgalma ellenére csökkent a nyugat-európai EADS csoport bevétele tavaly: 3,5 százalékkal 41,7 milliárd euróra, elsősorban amiatt, hogy erősödött az euró a dollárhoz képest.
Négy fiatal magyar kreatív két csapatban indul idén az idei cannes-i reklámfesztivál Young Lions versenyén. Az 57. évében járó reklámfesztiválra a Kun Judit-Deme Dániel és Galácz Karolina-Kazinczy Eszter párosa képviseli Magyarországot.
Galácz Karolina, az Ogilvy szövegírója és az akkor még szabadúszó art director, azóta a Greyhez igazolt Kazinczy Eszter a Grey előválogatását megnyerve nevezhettek a Young Lions-ra.
A Grey versenyén összesen száz induló volt, a két győztest pedig Spielmann Gábor, a Grey kreatívigazgatója által vezetett, a DDB, az Ogilvy, a Y&R, a Cluso és a White Rabbit kreatívigazgatóiból álló zsűri választotta ki. A szövegírói és grafikusi kategóriát megnyerő alkotók nem csupán az indulás jogát nyerték meg, hanem ezen felül a Grey állja az utazási és szállási költségeket, valamint a négynapos fesztiválprogram akkreditációját is.
A másik, Kun Juditból és Deme Dánielből álló csapat jelentkezés útján került be a versenyre. A Grey versenyétől függetlenül a laboratorys szövegíró, Kun Judit és Deme Dániel, a Kirowski art directora a Cannes Lions oldalán megadott információk alapján jelentkeztek a versenyre.
A Young Lions versenyt a reklámiparban dolgozó, legfeljebb 28 éves kreatívoknak írják ki. A kétfős csapatokat egy art direktor és egy szövegíró alkothatja, akik túljutnak hazájuk előválogatási procedúráján. Négy kategóriaverseny van a fesztivál hete alatt, a Young Lions indulói cyber, film, média és print kategóriában indulnak. Mindegyik verseny egy ügyfél által kiírt briefből áll, amire egy kampányt kell összeállítani 24 óra alatt (kivéve a film kategória, arra 48 órájuk van a csapatoknak).
A győzteseket a Cannes Lions díjátadó ünnepségén hirdetik ki, és a következő évre ingyenes szállást és regisztrációt kapnak.
Galácz Karolina – Kazinczy Eszter
A 26 éves Galácz Karolina az ELTE magyar és angol szakjain diplomázott tanári képesítéssel. 2007-től dolgozik a reklámszakmában. Első munkahelye a WebMa keresőmarketinggel foglalkozó ügynökség volt, ahonnan a Relatívhoz került szövegíróként. 2008 augusztusától az Ogilvy szövegírója, ahol olyan ügyfeleken dolgozott, mint a Pannon, a Dove vagy a Blend-a-med. 2005-től jelennek meg írásai és fordításai olyan kulturális és irodalmi folyóiratokban, mint az Élet és Irodalom, a Mozgó Világ, a Kalligram, a 2000 vagy az Alföld.
Kazinczy Eszter az Adschool Kreatív Reklámiskolában idén végzett art directorként. A 23 éves Eszter emellett kiadványszerkesztői és hangtechnikusi végzettséggel is rendelkezik. A Grey versenyén elért sikere után az ügynökség le is igazolta.
Kun Judit – Deme Dániel
Kun Judit a BGF Külker Reklám szakirányán végzett 2008-ban. Még főiskolai tanulmányai során a JWT-nél kezdett gyakornokként. Egy éves ogilvys szövegírói munka után 2009 augusztusától dolgozik a Laboratory Ideas ügynökségnél szintén szövegíróként. Jelenleg is tanul, a Middlesex University marketingkommunikáció szakos hallgatója itt Budapesten. Tavaly az Arany Pengén egy bronzot nyert a Sportszelet kampányért integrált kategóriában, idén pedig a Hipnózison egy aranyat szintén a Sportszeletért, valamint egy ezüstöt a WWF-nek készített hirdetésért tcr kategóriában. Fekete öves karatés.
{video|id=1283|width=425|height=344}
{video|id=1284|width=425|height=344}
{video|id=1285|width=425|height=344}
A 26 éves Deme Dániel az AKG Felsőfokú Multimédia Fejlesző két éves képzése után a Kirowskihoz került dizájnerként. Korábban a Startutazásnál és a Weborange-nál szintén dizájnerként dolgozott. Jelenleg a Kirowski art directora. Fontosabb ügyfelei között szerepelnek a T-Csoport márkái, a Samsung, a Renault, a Tesco, a CIB, az MKB, a Raiffeisen és a Zwack.
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.