Csökkenti parkolási díjait a Budapest Airport a GVH vizsgálatát követően

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Budapest Airport vállalásait a repülőtérre történő behajtás és a helyszíni parkolás díjainak csökkentésére, valamint a Bónuszkártya kedvezményeinek módosítására. A csökkentett díjak és kedvezmények 2019. december 31-ig lesznek elérhetők, ezzel is biztosítva a jelenlegi hatékony verseny fennmaradását a hosszú távú parkolás piacán. A GVH jogsértést nem állapított meg az ügyben, és bírságot sem szabott ki - közölte kedden a GVH.

A hivatal a Budapest Airporttal szemben gazdasági erőfölénnyel való visszaélés feltételezett megsértése miatt indított versenyfelügyeleti eljárást, döntését nyilvános tárgyalást követően hozta meg. A GVH  a vizsgálat indoklásaként kifejtette, hogy a repülőtér 2013. december 10-től kezdődően olyan behajtási és várakozási díjakat, illetve feltételeket alkalmaz közvetlen közúti előterének vonatkozásában, amelyek alkalmasak lehetnek a repülőtér környezetében parkolási, és ahhoz kapcsolódó transzferszolgáltatást nyújtó vállalkozások piacról történő kizárására. "Az új behajtási rendszer jelentős versenyhátrányt jelenthet azon vállalkozások számára, amelyek a repülőtéri, illetve a repülőtér környéki hosszú távú parkolási szolgáltatások tekintetében a BA Zrt. versenytársai, hiszen ezen vállalkozások az ügyfeleik telephelyükről a repülőtérre történő szállítása során naponta akár többször is kötelesek megfizetni a fenti behajtási díjat" - tették hozzá.

A GVH a Budapest Airport Zrt. vállalásai alapján kötelezettségként írta elő, hogy a vállalkozás csökkentse az egy napon belül harmadik alkalommal, valamint az aznapi további behajtásokat követően az első öt percre felszámolt díjat Terminál és Prémium parkolóiban. A Terminál parkoló esetében 300, a Prémium parkoló esetében 400 forintra. Szintén előírta, hogy részesítse kedvezményben a Bónuszkártyával rendelkezőket, ami a vállalás értelmében a Terminál parkoló használatakor 15%-os, a Prémium parkolónál 20%-os mértékű kedvezményt jelent majd, így a Terminál parkoló Bónuszkártyával 50.000 forint befizetésével 60.000 forint, a Prémium parkoló Bónuszkártyával pedig 25.000 forint befizetésével 28.750 forint áll a felhasználó rendelkezésére. Az előírt kötelezettségek közt szerepel a kártyára feltölthető összeg felső határának 325.000 forintra növelése, valamint az érkezési szinten található buszparkoló 15 km-es körzetében ténylegesen parkolót üzemeltető vállalkozások parkolóhely bérlésének lehetővé tétele, alkalmanként 2 órás időkorláttal, korlátlan számú napi behajtási lehetőséggel. A havidíj férőhelyenként, három parkolókártya igénylésével a Terminál parkoló esetében 150.000 forint +ÁFA, a Prémium parkoló esetében 225.000 forint +ÁFA, kombinált használatnál pedig 300.000 forint +ÁFA lesz. Az így csökkentett díjak és kedvezmények 2019. december 31-ig változatlan formában válnak elérhetővé.

A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalások elfogadásával, mert a hatékony verseny fennmaradásához szükséges szintre csökkenhetnek a hosszú távú parkolási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások, a 2013. december 10-i díjemelésből adódott többletköltségei, mert nehezen becsülhető további jogalkalmazási költségekkel és időbeli késedelemmel járna a feltételezett jogsértés megállapítása. A hivatal szerint a kötelezettségek megfelelnek az ellenőrizhetőség követelményének.

Egy kötelezettségvállalási nyilatkozat elbírálásakor a GVH elsődleges célja a közérdek hatékony védelmének biztosítása. Kötelezettségvállalással hatékonyabban érhető el, hogy a vállalkozás összhangba hozza magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, és a döntés egyúttal iránymutatást ad más piaci szereplők számára. A GVH a döntés meghozatalakor értékeli a kötelezettségvállalás elfogadása mellett és ellen szóló körülményeket, figyelemmel az érintett piac sajátosságaira - zárul a hivatal közleménye.

A GVH végzésének teljes szövege itt olvasható.


Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL

Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL 

A Beluga XL a repülőgépek szerkezeti elemeinek szállítására kifejlesztett speciális típus.
Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt

Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt 

 A francia repülőtéri dolgozók a „24 órás szabály” ellen tiltakoznak, amely arra kötelezi őket, hogy időben értesítsék a vezetőket a sztrájkokról.
Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra  

Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra   

A légitársaság a Seychelle-szigeteken keresztül repül ősztől kezdve Madagaszkárra, így kényelmes és zökkenőmentes utazást biztosít azok számára is, akik két helyen terveznek egzotikus nyaralást.
Megvannak 2024 legjobb légitársaságai

Megvannak 2024 legjobb légitársaságai 

A közel-keleti légitársaság minden versenytársánál jobban teljesített utaselégedettség tekintetében és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt.
Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság

Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság 

Így lesz az óriás repülőgépek üléseiből gyerektáska.
Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re

Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re 

Évről évre egyre több közlekedési eszköz válik elérhetővé a drukkerek számára.
Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget  

Az adásvételről már hónapok óta hallani lehetett.
Beveti az MI-t az Air France

Beveti az MI-t az Air France 

Mesterséges intelligencia (MI) segítségével javítja hatékonyságát a francia légitársaság.
Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport

Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport  

2024 első negyedévét értékelő nemzetközi utaselégedettségi felmérésen soha nem látott magasságokba tört a Budapest Airport értékelése.
Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki

Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki 

A jelenlegi egyenruhát a légitársaság belső tervezői a Simon Jersey brit vezető egyenruha-gyártóval közösen alkották meg, és 2008. július 28-án mutatták be az Emirates első A380-as repülőgépének ünnepélyes átadásakor.