Csorgathatnának a dunai kikötők több pénzt a fővárosnak

Kevesli a Fővárosi Önkormányzat a területén lévő dunai kikötők üzemeltetői által befizetett pénzeket, ezért módosítaná az ezt szabolyozó rendeletet szerdai közgyűlésén.

„Javaslat a Főváros vagyonkezelésében lévő dunai partszakaszok rendezésével kapcsolatos döntések meghozatala” címen nyújtott be előterjesztést György István városüzemeltetési és Hutiray Gyula városfejlesztési főpolgármester-helyettes. A hosszú címmel ellátott irományban arra szeretnék rábírni a főváros közgyűlését, hogy 1995-ös, fővárosi közterületek használatáról és rendjéről szóló rendelet vonatkozó részeit kissé átdolgozza, új koncepciót dolgozzon ki. Így több pénz folyhatna be Budapest kasszájába.

Teherviselés, hozzájárulás

Az előterjesztők nehezményezik, hogy a kikötők üzemeltetői által közterület-használat címén fizetendő díj alapja az úszóművet, kikötőt a parttal összekötő híd által elfoglalt terület folyamméterben mérve. Ebben a formában a gyakorlat alapján jelenleg legfeljebb három méter az díjalap az előterjesztés szerint. A két főpolgármester-helyettes úgy véli, hogy így emiatt jóval szerényebb bevétel csorog be a budapesti költségvetésbe, mint amit a „mögöttes használat kereskedelmi eredménye” adhatna. Nem fizetnek ezen kívűl az egyéb terhelésekért - zaj-, környezeti-, stb - sem, ahogy az árzvízvédelmi intézkedés költségeibe sem szállnak be a kikötőket üzemeltetők. A városháza közlése szerint 2010-ben mintegy 30 millió forint folyt be a közterület-használati hozzájárulásokból, míg a főváros által kötelező feladatként elvégzendő árvízvédelmi munkák évente átlagosan 70 millió forintba kerülnek.

A főváros kezdeményezné az érintetekkel a kapcsolatfelvételt, közvetlen viszonyt, akár közös társaság alakítása révén is. Lényeg, hogy a terhek arányos viselése mellett az eddiginél több bevételre tegyen szert a főváros a „jelenlegi inséges nemzetközi és honi gazdasági állapotok közeptte”.

Közös lónak...

Az előterjesztők szándéka szerint a Budapesti Közlekedési Központra bízott rendezés persze nem lesz egyszerű a 23 kiskirályságból álló Budapesten. Jóllehet a főváros teljes dunai, 64 kilométeres partszakaszán a Fővárosi Önkormányzat mellett osztoznak még az I., II., XI., XXII., IV., V., IX., XIII., XXI., kerület önkormányzatai illetve magántulajdonosok. Az érintett vállakozások a szerződéseket a Főváros tulajdonosi hozzájárulása mellett mederhasználati szerződést a magyar állammal kötöttek.

A jelenlegi közterület-használati szerződéseket a közgyűlés 2012. március 31-ig meghosszabbította. Eddig szeretnék az új szabályozást megalkotni. Amennyiben új szerződést kötnének ez idő alatt, az legkésőbb 2012. november 30-án hatályát vesztené.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.