D11, D12, D13 - kémek?!

Július 1-től indul útnak az a közforgalmú hajójárat a Dunán, amely a budapestiek számára új és gyors tömegközlekedési alternatívát kínál mindennap munka- és csúcsidőben, valamint hétvégén egyaránt. A vízibuszok segítségével enyhülhet a dugókban toporgás, illetve a tömegközlekedésen jellemző zsúfoltság - közölte a Fővárosi Önkormányzat honlapján.

A Jászai Mari téri kikötőt György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója adta át.

Júliustól, akár hajón is megközelíthetjük munkahelyünket, de akár esti programunkat is színesíthetjük a Dunán közlekedő vízibuszjárattal, ha például a Művészetek Palotájába igyekszünk. A járatokra bárki felszállhat, akinek van érvényes BKV bérlete vagy vonaljegye, hiszen az utazás pluszköltséget nem jelent.

György István Budapest főpolgármester-helyettese az első kikötő átadásának ünnepségén elmondta, hogy korábban sokszor felhozott panasz a fővárossal és a BKV-val szemben, hogy használjuk ki a folyót, mint közlekedési lehetőséget. A Fővárosi Önkormányzat, a BKK, valamint a BKV Zrt által megvalósított, és az Új Széchenyi Terv keretében 90%-ban Európai Uniós forrásból finanszírozott közlekedési alternatíva, mától jelentős tömegközlekedési tehertől szabadíthatja meg a fővárosiakat, ezen túlmenően pedig Budapest újabb arcát mutatja meg a városba látogató turisták számára is. A projekt kapcsán csaknem 500 millió forintos ráfordítással a járat valamennyi kikötője felújított, vagy teljesen új.

A kikötők nem pusztán akadálymentesek, hanem a mozgássérültek számára parkolókat is kialakítottak a szakemberek. A hajókon kerekesszék-emelő berendezés áll majd rendelkezésre. A biciklisták is kényelmesen parkoltathatják járművüket a biciklitárolókban, de jegy ellenében felvihetik járművüket a fedélzetre.

Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója elmondta: Most három járattal – összesen hét hajóval- indul a szolgáltatás, aminek további bővítése már jelenleg is szerepel Budapest tervei között. A jelenlegi hajóflotta nem a legmodernebb, miután az uniós projektben az eszközbeszerzés nem szerepelt. Azonban a flottát tökéletesen felújítottuk és ezek haladási ideje vetekszik a szárazföldi tömegközlekedésével.

Mint ismeretes, a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén 18 igen, 12 nem szavazattal, tartózkodás nélkül fogadta el azt az előterjesztést, mely alapján a D11-es járat óránként szállít majd utasokat július 1-től.

Munkanapokon

reggel 7 és 19 óra között Újpest, Árpád út és a Haller utca között, a D12-es szintén munkanapokon közlekedik Rómaifürdő és a Kopaszi gát között 7-től 9 óráig, majd 15 órától 18 óráig, csúcsidőben 1 órás követési idővel. A D13-as járat ugyancsak a Rómaifürdő és Kopaszi gát között közlekedik, de csak hétvégén 9 és 18 óra között óránként. A hajójáratok munkanapokon Budapest-bérlettel, BKV-s napijeggyel, valamint a helyszínen vásárolható 400 forintos vonaljeggyel vehetők igénybe.
Hétvégén viszont csak vonaljeggyel lehet utazni a hajókon, valamint a kerékpárokra külön, 400 forintos jegyet kell venni. A 6 éven aluliak és a 65 éven felüliek ingyen vehetik igénybe majd a szolgáltatást. A város vezetése a projekt kapcsán évi 22 milliós többletbevétellel számol.

Budapesten nem ismeretlen

a vízibuszként funkcionáló hajózás Az Első Duna Gőzhajózási Társaság az 1880-as években már több mint 4 millió utast szállított egy esztendőben. A budapesti hajózás aztán hanyatlásnak indult, melynek oka egyrészt a villamos megjelenése, másrészt a közúthálózat kialakulása volt. A 2-es metró második szakaszának átadását követően (1972) felgyorsult a hanyatlás. A járatok 1997-ben már csak 53 ezer utast szállítottak, így ezt követően meg is szűnt a szolgáltatás. Sokáig a hajóközlekedés egyet jelentett a sétahajózással. Az elmúlt években azonban az igények ismét megváltoztak. Ezért döntött Budapest városvezetése a közösségi közlekedési funkció újraélesztése mellett.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.