D11, D12, D13 - kémek?!

Július 1-től indul útnak az a közforgalmú hajójárat a Dunán, amely a budapestiek számára új és gyors tömegközlekedési alternatívát kínál mindennap munka- és csúcsidőben, valamint hétvégén egyaránt. A vízibuszok segítségével enyhülhet a dugókban toporgás, illetve a tömegközlekedésen jellemző zsúfoltság - közölte a Fővárosi Önkormányzat honlapján.

A Jászai Mari téri kikötőt György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója adta át.

Júliustól, akár hajón is megközelíthetjük munkahelyünket, de akár esti programunkat is színesíthetjük a Dunán közlekedő vízibuszjárattal, ha például a Művészetek Palotájába igyekszünk. A járatokra bárki felszállhat, akinek van érvényes BKV bérlete vagy vonaljegye, hiszen az utazás pluszköltséget nem jelent.

György István Budapest főpolgármester-helyettese az első kikötő átadásának ünnepségén elmondta, hogy korábban sokszor felhozott panasz a fővárossal és a BKV-val szemben, hogy használjuk ki a folyót, mint közlekedési lehetőséget. A Fővárosi Önkormányzat, a BKK, valamint a BKV Zrt által megvalósított, és az Új Széchenyi Terv keretében 90%-ban Európai Uniós forrásból finanszírozott közlekedési alternatíva, mától jelentős tömegközlekedési tehertől szabadíthatja meg a fővárosiakat, ezen túlmenően pedig Budapest újabb arcát mutatja meg a városba látogató turisták számára is. A projekt kapcsán csaknem 500 millió forintos ráfordítással a járat valamennyi kikötője felújított, vagy teljesen új.

A kikötők nem pusztán akadálymentesek, hanem a mozgássérültek számára parkolókat is kialakítottak a szakemberek. A hajókon kerekesszék-emelő berendezés áll majd rendelkezésre. A biciklisták is kényelmesen parkoltathatják járművüket a biciklitárolókban, de jegy ellenében felvihetik járművüket a fedélzetre.

Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója elmondta: Most három járattal – összesen hét hajóval- indul a szolgáltatás, aminek további bővítése már jelenleg is szerepel Budapest tervei között. A jelenlegi hajóflotta nem a legmodernebb, miután az uniós projektben az eszközbeszerzés nem szerepelt. Azonban a flottát tökéletesen felújítottuk és ezek haladási ideje vetekszik a szárazföldi tömegközlekedésével.

Mint ismeretes, a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén 18 igen, 12 nem szavazattal, tartózkodás nélkül fogadta el azt az előterjesztést, mely alapján a D11-es járat óránként szállít majd utasokat július 1-től.

Munkanapokon

reggel 7 és 19 óra között Újpest, Árpád út és a Haller utca között, a D12-es szintén munkanapokon közlekedik Rómaifürdő és a Kopaszi gát között 7-től 9 óráig, majd 15 órától 18 óráig, csúcsidőben 1 órás követési idővel. A D13-as járat ugyancsak a Rómaifürdő és Kopaszi gát között közlekedik, de csak hétvégén 9 és 18 óra között óránként. A hajójáratok munkanapokon Budapest-bérlettel, BKV-s napijeggyel, valamint a helyszínen vásárolható 400 forintos vonaljeggyel vehetők igénybe.
Hétvégén viszont csak vonaljeggyel lehet utazni a hajókon, valamint a kerékpárokra külön, 400 forintos jegyet kell venni. A 6 éven aluliak és a 65 éven felüliek ingyen vehetik igénybe majd a szolgáltatást. A város vezetése a projekt kapcsán évi 22 milliós többletbevétellel számol.

Budapesten nem ismeretlen

a vízibuszként funkcionáló hajózás Az Első Duna Gőzhajózási Társaság az 1880-as években már több mint 4 millió utast szállított egy esztendőben. A budapesti hajózás aztán hanyatlásnak indult, melynek oka egyrészt a villamos megjelenése, másrészt a közúthálózat kialakulása volt. A 2-es metró második szakaszának átadását követően (1972) felgyorsult a hanyatlás. A járatok 1997-ben már csak 53 ezer utast szállítottak, így ezt követően meg is szűnt a szolgáltatás. Sokáig a hajóközlekedés egyet jelentett a sétahajózással. Az elmúlt években azonban az igények ismét megváltoztak. Ezért döntött Budapest városvezetése a közösségi közlekedési funkció újraélesztése mellett.


Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.