A Wizz Air tavaly 5 millió font – tehát több mint 2,1 milliárd forint – értékben fektetett be a brit Firefly vállalatba annak érdekében, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) kapcsolatos kutatás-fejlesztést támogassa.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a SAF Investor Awards elismerte első befektetésünket a Firefly vállalatba. A légiközlekedésnek komoly kihívást jelent a fenntartható repülőgép-üzemanyag biztosítása, mi pedig elkötelezettek vagyunk az olyan innovatív technológiák támogatása mellett, mint amilyen a Fireflyé. Úgy gondoljuk, tevékenységük hosszú távon az ágazatunk javát szolgálják. A szennyvíziszap fontos alapanyag, mivel bőségesen rendelkezésre áll, emellett pedig olcsó is, ami lényeges az ultradiszkont üzleti modellünk szempontjából. Büszkék vagyunk arra, hogy az iparág egyik úttörői lehetünk ezen a területen, és arra törekszünk, hogy más légitársaságok számára is példát mutassunk a légi közlekedés jövőjének előmozdítása érdekében”
– mondta Yvonne Moynihan, a cég fenntarthatóségért felelős igazgatója.
A Firefly által kidolgozott innovatív eljárásnak köszönhetően a fenntartható repülőgép-üzemanyag a jelentős mennyiségben rendelkezésre álló szennyvíziszapból válik előállíthatóvá. Az életciklus-elemzések szerint a vállalat terméke akár 90 százalékkal is képes csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását a fosszilis repülőgép-üzemanyagokhoz képest. A Firefly-jal kötött megállapodás lehetővé teszi, hogy a Wizz Air 2028-tól az Egyesült Királyságban működő bázisait bioüzemanyaggal lássa el – a becslések szerint 15 év alatt megközelítőleg 525 000 tonnányival.
A fenntartható üzemanyagba történő beruházások mellett a légitársaság zöld stratégiájának fontos elemei közé tartoznak még a flotta folyamatos megújítása a legmodernebb repülőgépekkel, a működési hatékonyságot jobbítókezdeményezések, emellett pedig kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy járatait a lehető legmagasabb kihasználtsággal repülje.
A légitársaság versenytársaihoz képest továbbra is a legalacsonyabb, utaskilométerenként számított karbonkibocsátással rendelkezik, és elkötelezett amellett, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse szén-dioxid-intenzitását. A vállalat szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben. Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye volt.