Dolgozik a Bangkok-Budapest járatnyitáson az Air Asia

Még mindig tervezik a thai és a magyar főváros közötti légi kapcsolatot, folyamatban van az engedélyek intézése – közölte az Air Asia holding vezetője. Tony Fernandes a korábbi híreket megerősítve arról beszélt, hogy kelet-európai és skandináv célpontokra repülne a Thai Air Asia X leányvállalat, de szólt a fapados hosszútáv életképességéről is - írja az AIRportal.hu

Interjút adott Tony Fernandes, az Air Asia holding vezérigazgatója a minap egy New York-i szakmai eseményen a Flightglobal portálnak, amelyben beszélt a hosszú távú fapados útvonalakról szóló terveikről is. Tony Fernandes közölte, hogy a thaiföldi leánycégük, a Thai Air Asia nem tett le a kelet-európai, köztük budapesti útvonal megnyitásáról, jelenleg is dolgoznak az engedélyek megszerzésén. Megjegyezzük, vélhetően a szélestörzsű gépekkel hosszabb távú járatokat üzemeltető Thai Air Asia X-ről lehet szó, amelynek fő bázisa a thai főváros régebbi, Don Mueang repülőtere. Így valószínűleg Bangkok-Budapest útvonalra gondolnak, amelyről azonban már többször is szóltak hírek, és rendre elmaradt a “nagy bejelentés”. Lehetséges, hogy az idén októberben érkező A330neo-gépeikre vár a cég, amelyek üzemanyag-takarékosabbak és nagyobb a hatótávjuk a jelenlegi A330-300-asaiknál.

 

Fernandes most megemlítette, hogy Budapest mellett Prágába, Bécsbe és skandináv országokba is repülnének Thaiföldről. A cégvezető szólt arról is, hogy kitartanak a közepes- és hosszú távú fapados járatok életképessége mellett. Szerinte a titok nyitja az, hogy a megfelelő repülőgép kell ehhez, és fontos minél több kiegészítő bevétel megszerzése az utasoktól, valamint a költségek csökkentése az új technológiák révén. A cégvezető hangsúlyozta: pusztán a jegyárakból nem lehet fenntartani a fapados hosszútávot. Az, hogy évekkel ezelőtt meg kellett szüntetniük az európai járatokat, bár úttörői voltak a fapados hosszútávnak, Fernandes szerint a megfelelő együttállás hiánya miatt következett be. Ezért lett végül a több országban jelen lévő Air Asia X egyelőre közepes távú, hat-hét órás járatokra fókuszáló márka A330-300-asokkal. Az igazi hosszú távú útvonalak nyereséges üzemeltetésére az új generációs gépek, mint az általuk is nagy számban megrendelt Airbus A330neo vagy a Boeing 787-es alkalmasabb – tette hozzá.

Az A330neót egyébként először a maláj leánycégnél vetik majd be, az Egyesült Államok nyugati parti nagyvárosai, San Francisco és Los Angeles a tervük, korábbi információk szerint Japánon keresztül. Az ehhez szükséges úgynevezett ötödik szabadságjogon alapuló engedély megérkezésére várnak Fernandes közlése szerint. Jelenleg is repülnek az USA területére, Oszakán át Hawaiira: a cégvezér azt mondta, rendkívül kedvezők a tapasztalataik, az emberek szeretik a terméküket. Kitért arra is, hogy az olajárak őket is érzékenyen érintik, az emiatt bekövetkezett tavalyi kerozinköltség-növekedés 48 százalékot tett ki az Air Asiánál, emiatt a profit is jelentősen esett.

Forrás: AIRportal.hu


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.