Egy újabb negyedszázad kezdete

Szinte egy emberöltőnyi ideje alakítja a hazai beutas piacot az All Europe Incoming Tour East Tour. A rendszerváltás idején a Cooptouristot elhagyó Drégely Ágnes alapította utazási iroda ennyi év után is köszöni, jól van, néz a jövőbeni kihívások elébe. Az évfordulót Prágában ünnepelte méltó módon a cég.

„Lehet, hogy a Kautniknak és Módlinak ment, de a Drégelynek nem fog menni” — „biztatták” a ’90-es évek elején a Cooptourist beutas csoportjától leszerelni készülő Drégely Ágnest, aki — mivel lehetőség akkor abban volt, hogy az ember a nagy állami vállalatok köpönyegéből kibújva saját céget alapít — nem adta fel. „Az emberben voltak kétségek. Persze, különösen, ha ilyeneket hall, de meggyőztem magam és a család is mögém állt” — meséli. Ha nem sikerül se esett volna kétségbe, mert állt mögötte annyi tapasztalat, hogy találjon munkát.

De sikerült. Abból a 400 ezer forintnyi végkielégítésből vágott bele a munkába, amit a Cooptouristtól kapott kvázi végkielégítésként. Úgy, hogy otthon tartaléka nem volt. Végül egy kollégája közbenjárására beszállt egy olasz, rozsdamentes edényeket gyártó cég. Az iroda egy Aranykéz utcai szobában működött one man show-ként, de áldozatos munka árán elkezdtek érkezni a csoportok. „Könnyebb a saját országomat eladni, nem vagyok kiszolgáltatva a külföldi partnereknek” — indokolja, miért nem a kiútba fektette energiáit. Zajlott a munka, de egy idő után zavarta, hogy a többségi olasz tulajdonosok egyre több dologba szólnak bele. „Ők adták a pénzt, ez a kapitalizmus, ezt is meg kellett tanulni” — tárja szét a kezét. De ezt sem hagyta annyiban, három évvel az indulást követően nem kis jogi segítsgéggel kivásárolta a részét.

Egy német baráttal állt össze. A cég gyarapodott, de évekig nem vett ki belőle pénzt, hanem mindent visszaforgatott. És felvett alkalmazottakat. Több költözést követően máig is irodaként használt saját tulajdonú lakásban működik a cég a Király utcában, ahol egy ideig a Continental Travellel osztották meg a négyzetmétereket. De már ez sem így van.

„Gondolkodtam a nevem kezdőbetűiben, D és R, de nem igazán volt ötletem. Az olaszok javasolták mintegy szójátékként a Tour East Tour-t. Bár nem gondoltam bele, hogy a T betű miatt a névsor végén szerepelek” — idézi fel a névválasztás miértjét. Így lett 6 évvel ezelőtt a névsorban előkelőbb helyen szerepelő All Europe Incoming hozzátéve az eredeti névhez mintegy kijelölve az új utakat, melyeket a válságot követően találták meg Drégely Ágnesék. „Olyan erősen visszaesett a forgalom, hogy azon gondolkodtam, minek ezt folytatni” — idéz drámai pillanotakat.

Az új utak az európán kívüli piacok meghódítását jelentették. Ma Irán, India, Szingapúr, Egyiptom, az Öböl térségének országai és Irak szerepelnek az ügyfelek között. Nem csak Magyarországot, de velünk kombinálva, partnerei révén szinte egész Európát kínálja a cég. Mindezek ellenére még mindig a német piac a legerősebb, az Európán kívüliek a forgalom 25 százelékát teszik ki. „De ezt növelni szeretnénk” — kommentálja Drégely Ágnes az arányokat.

Bár az online tör borsot az orruk alá, felveszik a kesztyűt. „Az online elhódítja a forgalom egy részét, de így is erősek vagyunk és növekszünk, nincs miért aggódni” — jelenti ki büszkén. És gőzerővel dolgoznak, hogy az internetes kereső találati listájának első oldalán jöjjenek ki, ha valaki budapesti DMC-t keres.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.