„Lehet, hogy a Kautniknak és Módlinak ment, de a Drégelynek nem fog menni” — „biztatták” a ’90-es évek elején a Cooptourist beutas csoportjától leszerelni készülő Drégely Ágnest, aki — mivel lehetőség akkor abban volt, hogy az ember a nagy állami vállalatok köpönyegéből kibújva saját céget alapít — nem adta fel. „Az emberben voltak kétségek. Persze, különösen, ha ilyeneket hall, de meggyőztem magam és a család is mögém állt” — meséli. Ha nem sikerül se esett volna kétségbe, mert állt mögötte annyi tapasztalat, hogy találjon munkát.
De sikerült. Abból a 400 ezer forintnyi végkielégítésből vágott bele a munkába, amit a Cooptouristtól kapott kvázi végkielégítésként. Úgy, hogy otthon tartaléka nem volt. Végül egy kollégája közbenjárására beszállt egy olasz, rozsdamentes edényeket gyártó cég. Az iroda egy Aranykéz utcai szobában működött one man show-ként, de áldozatos munka árán elkezdtek érkezni a csoportok. „Könnyebb a saját országomat eladni, nem vagyok kiszolgáltatva a külföldi partnereknek” — indokolja, miért nem a kiútba fektette energiáit. Zajlott a munka, de egy idő után zavarta, hogy a többségi olasz tulajdonosok egyre több dologba szólnak bele. „Ők adták a pénzt, ez a kapitalizmus, ezt is meg kellett tanulni” — tárja szét a kezét. De ezt sem hagyta annyiban, három évvel az indulást követően nem kis jogi segítsgéggel kivásárolta a részét.
Egy német baráttal állt össze. A cég gyarapodott, de évekig nem vett ki belőle pénzt, hanem mindent visszaforgatott. És felvett alkalmazottakat. Több költözést követően máig is irodaként használt saját tulajdonú lakásban működik a cég a Király utcában, ahol egy ideig a Continental Travellel osztották meg a négyzetmétereket. De már ez sem így van.
„Gondolkodtam a nevem kezdőbetűiben, D és R, de nem igazán volt ötletem. Az olaszok javasolták mintegy szójátékként a Tour East Tour-t. Bár nem gondoltam bele, hogy a T betű miatt a névsor végén szerepelek” — idézi fel a névválasztás miértjét. Így lett 6 évvel ezelőtt a névsorban előkelőbb helyen szerepelő All Europe Incoming hozzátéve az eredeti névhez mintegy kijelölve az új utakat, melyeket a válságot követően találták meg Drégely Ágnesék. „Olyan erősen visszaesett a forgalom, hogy azon gondolkodtam, minek ezt folytatni” — idéz drámai pillanotakat.
Az új utak az európán kívüli piacok meghódítását jelentették. Ma Irán, India, Szingapúr, Egyiptom, az Öböl térségének országai és Irak szerepelnek az ügyfelek között. Nem csak Magyarországot, de velünk kombinálva, partnerei révén szinte egész Európát kínálja a cég. Mindezek ellenére még mindig a német piac a legerősebb, az Európán kívüliek a forgalom 25 százelékát teszik ki. „De ezt növelni szeretnénk” — kommentálja Drégely Ágnes az arányokat.
Bár az online tör borsot az orruk alá, felveszik a kesztyűt. „Az online elhódítja a forgalom egy részét, de így is erősek vagyunk és növekszünk, nincs miért aggódni” — jelenti ki büszkén. És gőzerővel dolgoznak, hogy az internetes kereső találati listájának első oldalán jöjjenek ki, ha valaki budapesti DMC-t keres.