Egy újabb negyedszázad kezdete

Szinte egy emberöltőnyi ideje alakítja a hazai beutas piacot az All Europe Incoming Tour East Tour. A rendszerváltás idején a Cooptouristot elhagyó Drégely Ágnes alapította utazási iroda ennyi év után is köszöni, jól van, néz a jövőbeni kihívások elébe. Az évfordulót Prágában ünnepelte méltó módon a cég.

„Lehet, hogy a Kautniknak és Módlinak ment, de a Drégelynek nem fog menni” — „biztatták” a ’90-es évek elején a Cooptourist beutas csoportjától leszerelni készülő Drégely Ágnest, aki — mivel lehetőség akkor abban volt, hogy az ember a nagy állami vállalatok köpönyegéből kibújva saját céget alapít — nem adta fel. „Az emberben voltak kétségek. Persze, különösen, ha ilyeneket hall, de meggyőztem magam és a család is mögém állt” — meséli. Ha nem sikerül se esett volna kétségbe, mert állt mögötte annyi tapasztalat, hogy találjon munkát.

De sikerült. Abból a 400 ezer forintnyi végkielégítésből vágott bele a munkába, amit a Cooptouristtól kapott kvázi végkielégítésként. Úgy, hogy otthon tartaléka nem volt. Végül egy kollégája közbenjárására beszállt egy olasz, rozsdamentes edényeket gyártó cég. Az iroda egy Aranykéz utcai szobában működött one man show-ként, de áldozatos munka árán elkezdtek érkezni a csoportok. „Könnyebb a saját országomat eladni, nem vagyok kiszolgáltatva a külföldi partnereknek” — indokolja, miért nem a kiútba fektette energiáit. Zajlott a munka, de egy idő után zavarta, hogy a többségi olasz tulajdonosok egyre több dologba szólnak bele. „Ők adták a pénzt, ez a kapitalizmus, ezt is meg kellett tanulni” — tárja szét a kezét. De ezt sem hagyta annyiban, három évvel az indulást követően nem kis jogi segítsgéggel kivásárolta a részét.

Egy német baráttal állt össze. A cég gyarapodott, de évekig nem vett ki belőle pénzt, hanem mindent visszaforgatott. És felvett alkalmazottakat. Több költözést követően máig is irodaként használt saját tulajdonú lakásban működik a cég a Király utcában, ahol egy ideig a Continental Travellel osztották meg a négyzetmétereket. De már ez sem így van.

„Gondolkodtam a nevem kezdőbetűiben, D és R, de nem igazán volt ötletem. Az olaszok javasolták mintegy szójátékként a Tour East Tour-t. Bár nem gondoltam bele, hogy a T betű miatt a névsor végén szerepelek” — idézi fel a névválasztás miértjét. Így lett 6 évvel ezelőtt a névsorban előkelőbb helyen szerepelő All Europe Incoming hozzátéve az eredeti névhez mintegy kijelölve az új utakat, melyeket a válságot követően találták meg Drégely Ágnesék. „Olyan erősen visszaesett a forgalom, hogy azon gondolkodtam, minek ezt folytatni” — idéz drámai pillanotakat.

Az új utak az európán kívüli piacok meghódítását jelentették. Ma Irán, India, Szingapúr, Egyiptom, az Öböl térségének országai és Irak szerepelnek az ügyfelek között. Nem csak Magyarországot, de velünk kombinálva, partnerei révén szinte egész Európát kínálja a cég. Mindezek ellenére még mindig a német piac a legerősebb, az Európán kívüliek a forgalom 25 százelékát teszik ki. „De ezt növelni szeretnénk” — kommentálja Drégely Ágnes az arányokat.

Bár az online tör borsot az orruk alá, felveszik a kesztyűt. „Az online elhódítja a forgalom egy részét, de így is erősek vagyunk és növekszünk, nincs miért aggódni” — jelenti ki büszkén. És gőzerővel dolgoznak, hogy az internetes kereső találati listájának első oldalán jöjjenek ki, ha valaki budapesti DMC-t keres.


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.