A kialakított műszaki megoldásnak köszönhetően a mozdonyokon működő villamos energiamérő műszer adatait a rendszer másodpercenkénti gyakorisággal kiolvassa, és GSM hálózat segítségével a mozdony földrajzi koordinátáival együtt továbbítja a feldolgozó központba. A hónap végén az érintett vasútvállalatok az adott időszakban közlekedtetett vonataikhoz kapcsolódóan a valós, mért értékeket tartalmazó villamos energia-számlát kapnak. Tekintettel arra, hogy Magyarországon számos, az ÖBB rendszerével felszerelt mozdony közlekedik, a megállapodás több vasútvállalat számára is megnyitja a lehetőséget a villamos energia átlátható elszámolására.
A rendszer bevezetése támogatja a gazdaságosabb vezetési stílus kialakítását, oktatását, illetve azoknak a járműveknek az elterjedését, amelyek a vontatási energia egy részét a felsővezetéki rendszerbe képesek visszatáplálni a MÁV-START által üzemeltetett FLIRT motorvonatokhoz hasonlóan.
A következő lépés a magyar felségjelű mozdonyok hasonló eszközzel való felszerelése lehet, amely adatait már a hazai infrastruktúra működtetője, a MÁV olvassa majd ki, és szolgáltatja azokat a vasútvállalatok számára.