Az új társaság nevében az Olympic márkanév biztosan szerepel majd, de valószínűleg le kell adnia néhány korábbi repülési célt, hogy a versenyhatósági jóváhagyást megszerezze. Évekig tartó tárgyalások után tavaly márciusban a görög állam a Marfin befektetői csoportnak (MIG) adta el az Olympic Airlines légitársaságot. Az eladási ár 177,2 millió euró volt. A MIG görög és dubai cégek tulajdonában van. Az újonnan privatizált légitársaság október elsején kezdte meg működését az új formában, Olympic Air néven, mintegy 4 ezer dolgozóval a korábbi 7500 helyett. Az Olympic Airlinest - akkor még Olympic Airways néven - az ötvenes évek végén alapította Arisztotelesz Onasszisz görög hajómágnás, majd a cég 1975-ben került állami tulajdonba. Az Európai Bizottság az elmúlt években többször is a luxemburgi Európai Bíróság elé idézte Görögországot, követelve, hogy állítsa le az Olympic Airlines-nak juttatott összes állami támogatást, és követelje vissza a szabályellenesen nyújtott támogatásokat. Az Európai Bizottság állásfoglalása szerint a görög nemzeti légitársaság, az Olympic Airways és utóda, az Olympic Airlines méltánytalanul kapott körülbelül 700 millió eurónyi állami támogatást az utóbbi években, és az összeg egy részét vissza kellene térítenie a görög kormánynak. Az Aegean a legnagyobb görög légitársaság, tavaly több mint 6,5 millió utast szállított, 10 százalékkal többet, mint 2008-ban. Hazai viszonylatban 3,8 millió utasa volt, 2 százalékkal több mint 2008-ban, míg a nemzetközi légi forgalomban 22 százalékkal tudta növelni utasai számát, 2,8 millióra. (MTI)
Egyesül a két legnagyobb görög légitársaság
Egyesül a két vezető görög légitársaság, a nemrégiben privatizált Olympic Air, és az Aegean Airlines. A hivatalos bejelentés kedden várható.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.