Egyre jobban látszunk, ha bringán rakjuk

A kerékpárral közlekedők többsége jól látható sötétben is: országosan 75 százalékuk, Budapesten 80 százalékuk elől és hátul is jól látható lámpát használ. Három év alatt immár hatodik alkalommal mérte fel a magyarországi kerékpáros közösség a biciklivel közlekedők kivilágítottsági arányát - tájékoztatott a Magyar Kerékpárosklub.

Idén ősszel a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass mozgalom 166 önkéntese minden eddiginél több, összesen 3.274 kerékpáros közlekedő lámpahasználatát vizsgálta. Az ország minden pontján egyszerre, ugyanolyan módszerrel mért adatok illeszkednek az évek óta tartó trendhez, és további javulást mutatnak.

Bár előnyük csökkent, az eddigiekhez hasonlóan ismét a budapesti bringásoka legszabályosabbak. Az elől és hátul is kivilágított kerékpárok részaránya 79 százalékra nőtt, míg a lámpátlanok aránya 9 százalékon stagnált. 

Ugyanez a két adat a nagyvárosokban 71 és 15 százalék, a 10 és 100 ezer lakos közötti településeken 68 és 16 százalék, a 10 ezresnél kisebb falvakban 57 és 24 százalék.  Az országos átlag 74 és 12 százalékra javult. Bár az összesített adatok szerint a kisebb települések számai rosszabbak, a legnagyobb javulás is itt mérhető a 3 év alatt, vagyis elindult a felzárkózás a városi biciklistákhoz.

A kerékpárlámpák használati aránya a kedvező árú, és energiatakarékos LED-es lámpák elterjedésével kezdett javulni. Időközben a szabályok is lehetővé tették használatukat, és már csak elvétve találkozhatunk régi típusú dinamós világítással.

Nemrégiben változott a kerékpáros közlekedésre vonatkozó szabályozás, melynek kidolgozásában a Kerékpárosklub is közreműködött. 

Az új szabályozás értelmében a lámpák és a fényvisszaverő prizmák fényének 150 méterről is láthatónak kell lenniük. A fényvisszaverő prizmából már a kerékpár elejére is kell egy fehéret helyezni, nem csak egy pirosat hátulra. A küllőprizmát helyettesítheti a kétoldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület. A gyakorlatot figyelembevéve - a kerékpároson elhelyezett világítás is szabályos.

A következő országos mérést márciusban végzi a kerékpáros közösség.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.