Egyre jobban látszunk, ha bringán rakjuk

A kerékpárral közlekedők többsége jól látható sötétben is: országosan 75 százalékuk, Budapesten 80 százalékuk elől és hátul is jól látható lámpát használ. Három év alatt immár hatodik alkalommal mérte fel a magyarországi kerékpáros közösség a biciklivel közlekedők kivilágítottsági arányát - tájékoztatott a Magyar Kerékpárosklub.

Idén ősszel a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass mozgalom 166 önkéntese minden eddiginél több, összesen 3.274 kerékpáros közlekedő lámpahasználatát vizsgálta. Az ország minden pontján egyszerre, ugyanolyan módszerrel mért adatok illeszkednek az évek óta tartó trendhez, és további javulást mutatnak.

Bár előnyük csökkent, az eddigiekhez hasonlóan ismét a budapesti bringásoka legszabályosabbak. Az elől és hátul is kivilágított kerékpárok részaránya 79 százalékra nőtt, míg a lámpátlanok aránya 9 százalékon stagnált. 

Ugyanez a két adat a nagyvárosokban 71 és 15 százalék, a 10 és 100 ezer lakos közötti településeken 68 és 16 százalék, a 10 ezresnél kisebb falvakban 57 és 24 százalék.  Az országos átlag 74 és 12 százalékra javult. Bár az összesített adatok szerint a kisebb települések számai rosszabbak, a legnagyobb javulás is itt mérhető a 3 év alatt, vagyis elindult a felzárkózás a városi biciklistákhoz.

A kerékpárlámpák használati aránya a kedvező árú, és energiatakarékos LED-es lámpák elterjedésével kezdett javulni. Időközben a szabályok is lehetővé tették használatukat, és már csak elvétve találkozhatunk régi típusú dinamós világítással.

Nemrégiben változott a kerékpáros közlekedésre vonatkozó szabályozás, melynek kidolgozásában a Kerékpárosklub is közreműködött. 

Az új szabályozás értelmében a lámpák és a fényvisszaverő prizmák fényének 150 méterről is láthatónak kell lenniük. A fényvisszaverő prizmából már a kerékpár elejére is kell egy fehéret helyezni, nem csak egy pirosat hátulra. A küllőprizmát helyettesítheti a kétoldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület. A gyakorlatot figyelembevéve - a kerékpároson elhelyezett világítás is szabályos.

A következő országos mérést márciusban végzi a kerékpáros közösség.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.