Idén ősszel a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass mozgalom 166 önkéntese minden eddiginél több, összesen 3.274 kerékpáros közlekedő lámpahasználatát vizsgálta. Az ország minden pontján egyszerre, ugyanolyan módszerrel mért adatok illeszkednek az évek óta tartó trendhez, és további javulást mutatnak.
Bár előnyük csökkent, az eddigiekhez hasonlóan ismét a budapesti bringásoka legszabályosabbak. Az elől és hátul is kivilágított kerékpárok részaránya 79 százalékra nőtt, míg a lámpátlanok aránya 9 százalékon stagnált.
Ugyanez a két adat a nagyvárosokban 71 és 15 százalék, a 10 és 100 ezer lakos közötti településeken 68 és 16 százalék, a 10 ezresnél kisebb falvakban 57 és 24 százalék. Az országos átlag 74 és 12 százalékra javult. Bár az összesített adatok szerint a kisebb települések számai rosszabbak, a legnagyobb javulás is itt mérhető a 3 év alatt, vagyis elindult a felzárkózás a városi biciklistákhoz.
A kerékpárlámpák használati aránya a kedvező árú, és energiatakarékos LED-es lámpák elterjedésével kezdett javulni. Időközben a szabályok is lehetővé tették használatukat, és már csak elvétve találkozhatunk régi típusú dinamós világítással.
Nemrégiben változott a kerékpáros közlekedésre vonatkozó szabályozás, melynek kidolgozásában a Kerékpárosklub is közreműködött.
Az új szabályozás értelmében a lámpák és a fényvisszaverő prizmák fényének 150 méterről is láthatónak kell lenniük. A fényvisszaverő prizmából már a kerékpár elejére is kell egy fehéret helyezni, nem csak egy pirosat hátulra. A küllőprizmát helyettesítheti a kétoldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület. A gyakorlatot figyelembevéve - a kerékpároson elhelyezett világítás is szabályos.
A következő országos mérést márciusban végzi a kerékpáros közösség.