Az oroszországi légitársaságok a repülőgépalkatrészekre is vonatkozó nyugati szankciók miatt rendkívüli nehézségekkel szembesülnek mind a nemzetközi, mind a belföldi légi összeköttetések fenntartása terén. A szankciók a hajtóművek, részegységek és műszerek mellett az olyan kopóalkatrészekre is vonatkoznak, mint a fékek vagy a gumiabroncsok.
Az ország Szövetségi Légiközlekedési Ügynöksége (Roszaviacija) most hivatalosan is jóváhagyta a repülőgépek kannibalizációját.
Bár a vonatkozó rendeletek részleteit titkosították az Aviation Week értesülése szerint, ez azt jelenti, hogy az üzemeltetők a letárolt példányokból kiszerelt alkatrészeket különösebb akadályok nélkül, némi tesztelés után beépíthetik a forgalomban lévő társaikba. A rendelet azt is megengedi, hogy “utángyártott” alkatrészeket készítsenek és szereljenek be a külföldi gyártmányú gépekbe az üzemeltetők, anélkül, hogy erre jóváhagyással rendelkeznének az adott típus légialkalmassági tanúsítványának tulajdonosától.
Bár ezek a rendelkezések rövid távon megkönnyítik az üzemelést az orosz légitársaságok számára, a folyamatos légialkalmasság fenntartására vonatkozó eljárások módosításával az ország még távolabb kerül a nyugati repülésbiztonsági normáktól.
A teljes cikk ITT olvasható.