A szerződés keretében a Volvo e-hibridbuszokat és teljesen e-hajtású buszokat szállít, míg a Siemens nagyteljesítményű töltőállomásokat telepít az e-járművekhez maximum 300 kW teljesítménnyel.
A két partner 2012 óta dolgozik együtt az e-mobilitás terén, és most tovább bővítik együttműködésüket. Ennek célja egy szabványos töltőinfrastruktúra kifejlesztése, amelynek révén a városok könnyebben állhatnak át e-busz rendszerekre.
A Siemens és a Volvo először 2014-ben szállítottak közösen egy városi e-busz rendszert a hamburgi Hochbahn részére. Ennek keretében három plug-in technológiájú Volvo busz jár Hamburg belvárosának innovációs vonalán. A járműveket Siemens töltőrendszer látja el árammal.
2015-ben hibrid és teljesen e-hajtású buszokat szállítanak Göteborg és Stockholm részére a megfelelő töltőinfrastruktúrával együtt. A Siemens szállítási terjedelme és szolgáltatása gyorstöltő állomásokra vonatkozik, amely segédrendszereket, kábeleket, építési munkákat, szerelést, üzembe állítást és karbantartást foglalnak magukba.
Göteborgban az elmúlt egy éves időtartamban teszteket végeztek a járművek üzemeltetése során, melyek kimutatták, hogy e-hibridbuszok használatával az üzemanyag-felhasználás és a széndioxid-kibocsátás akár 75%-kal is csökkenhet. A teljes energia-felhasználás akár 60 %-kal is csökkenthető. A 7900 típusú Volvo e-busz az útvonalnak átlagosan mintegy 70%-át tudja e-üzemmódban megtenni. A jármű halk járású és az üzemeltetés során emisszió-mentes. A végállomáson végzett töltőművelet max. 6 percet vesz igénybe.
Forrás: Gyártástrend