A Ryanair szinte menekülőre vette a figurát, míg a Wizz Air túlsúlyba került. Utóbbi hamarosan 8 gépet állomásoztat Budapesten, míg előző várhatóan kettőt - olvasható a blogbejegyzésben. A Malév-csőd után a Wizz hat gépet csoportosított a ferihegyi bázisra, a Ryanair ötöt.
Az elmúlt hetekben az ír cég feladta Göteborgot, Eindhovent és Varsót. Az első két célállomásra a Wizz Air már évek óta repült, amikor a Malév csődje után megérkezett a Ryanair és beállt másodiknak. Jövő januártól ritkítják a brüsszeli járatokat is, napi kettő egyik nap sem marad. Szintén év elejétől bezárják a stockholmi útvonalat, melyen éles volt a verseny. A nyári időszakra már régóta lehetett foglalni a ciprusi Pafoszba és a spanyolországi Alicantébe, de ezek is eltűntek a menetrendből. A Wizz továbbra is repül Larnacába. Alicante az egyetlen olyan megszűnő útvonal, melyet konkurens nélkül repült a Ryanair, mégis megszűnik - sorolja a szerző.
A Ryanair-t megkeresve a blogger azt az információt kapta, hogy a felsorolt járatok valóban megszűnnek, de csak a jövő nyári időszakról lehet bizonyossággal beszélni. Az ok a repülőgép-kapacitás szűkössége, szeptembertől pedig újabb gépek érkeznek a flottába.
Ryanair nem érzi jól magát, veszteséget termel Budapesten, egyszerűen máshova helyezi át meglevő kapacitásait - véli a szerző.
Forrás: Forbes Magyarország