A nyaralási szezon hónapjaiban (júliusban, augusztusban és szeptemberben) elvégzett utaselégedettségi felmérés alapján jelentős mértékben javult a Budapest Airport által nyújtott utasszolgáltatások színvonala. A világszerte több mint 700 repülőtéren egységes módszertannal végzett kutatásban (airport service quality, ASQ - repülőtéri szolgáltatás-minőségi felmérés) a megkérdezett utasok 37 különböző szempont alapján értékelik az őket leginkább érintő szolgáltatásokat, az általános repülőtéri légkörtől kezdve a tisztaságon át, a kötelező ellenőrzések gördülékenységéig. A legtöbb nemzetközi repülőtér által mérvadónak tekintett szempont, az általános elégedettség mutatója az előző év azonos időszakához képest jelentős mértékben, 5-ös skálán 3,66 pontról 3,83 pontra emelkedett.
Az utasok visszajelzése alapján a Budapest Airport közelmúltban elvégzett fejlesztései láthatóan javítottak a szolgáltatások minőségén. A rekord nyári forgalom mellett is rövidült az utasfelvételnél (check-in) a várakozási idő, és jelentős mértékű fejlődést tapasztaltak az utasok a biztonsági ellenőrzéssel töltött idő esetében. Mindkét folyamat során a láthatósági mellényeikről könnyen felismerhető új információs szolgálat munkatársai segítik az utasokat.
A check-in folyamatának gördülékenységét elősegítő fejlesztések között a repülőtér idén elindította a korai utasfelvételt és az önkiszolgáló poggyászfeladást is. A biztonsági ellenőrzésnél jelentős kapacitásbővítés zajlott le, és egy sor, utasok számára látható és nem látható fejlesztéssel sikerült gyorsítani az ellenőrzés folyamatát, így a várakozási idő még csúcsidőben is átlagosan 10 perc alatt marad. Szintén kevesebb időt töltenek az utasok az útlevél-ellenőrzésnél, a mosdók és a terminál tisztaságát pedig kiugróan jobbra értékelték, mint a tavalyi év azonos időszakában. Fontos visszajelzés ugyanakkor az is, hogy az utasok továbbra is a parkolási lehetőségeket tartják a leginkább fejlesztendő területnek.
Az ASQ felmérésen 2019-ben minden negyedévben sikerült javítania a repülőtérnek. A harmadik negyedév eredményei azért is nagyon fontosak, mert a nyár legforgalmasabb hónapjaiban rekordszámú, 4,7 millió utas fordult meg a repülőtéren, ami mintegy 300 ezerrel több, mint az előző év azonos időszakában. A Budapest Airport a jövőben is különösen nagy figyelmet fordít az olyan fejlesztésekre és beruházásokra, amik az utaskiszolgálás minőségét javítják