Elégedettebbek voltak az utasok a nyári csúcsidőszakban

A nyári csúcsidőszakban nem csak az utasok száma döntött rekordot, de az utasok elégedettsége is nagymértékben javult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az utazók különösen jónak értékelték a gyorsabb utasfelvételt és a biztonsági ellenőrzésnél a nemzetközi viszonylatban is rövidnek számító 10 perces átlagos várakozási időt.

A nyaralási szezon hónapjaiban (júliusban, augusztusban és szeptemberben) elvégzett utaselégedettségi felmérés alapján jelentős mértékben javult a Budapest Airport által nyújtott utasszolgáltatások színvonala. A világszerte több mint 700 repülőtéren egységes módszertannal végzett kutatásban (airport service quality, ASQ - repülőtéri szolgáltatás-minőségi felmérés) a megkérdezett utasok 37 különböző szempont alapján értékelik az őket leginkább érintő szolgáltatásokat, az általános repülőtéri légkörtől kezdve a tisztaságon át, a kötelező ellenőrzések gördülékenységéig. A legtöbb nemzetközi repülőtér által mérvadónak tekintett szempont, az általános elégedettség mutatója az előző év azonos időszakához képest jelentős mértékben, 5-ös skálán 3,66 pontról 3,83 pontra emelkedett.

Az utasok visszajelzése alapján a Budapest Airport közelmúltban elvégzett fejlesztései láthatóan javítottak a szolgáltatások minőségén. A rekord nyári forgalom mellett is rövidült az utasfelvételnél (check-in) a várakozási idő, és jelentős mértékű fejlődést tapasztaltak az utasok a biztonsági ellenőrzéssel töltött idő esetében. Mindkét folyamat során a láthatósági mellényeikről könnyen felismerhető új információs szolgálat munkatársai segítik az utasokat.

A check-in folyamatának gördülékenységét elősegítő fejlesztések között a repülőtér idén elindította a korai utasfelvételt és az önkiszolgáló poggyászfeladást is. A biztonsági ellenőrzésnél jelentős kapacitásbővítés zajlott le, és egy sor, utasok számára látható és nem látható fejlesztéssel sikerült gyorsítani az ellenőrzés folyamatát, így a várakozási idő még csúcsidőben is átlagosan 10 perc alatt marad. Szintén kevesebb időt töltenek az utasok az útlevél-ellenőrzésnél, a mosdók és a terminál tisztaságát pedig kiugróan jobbra értékelték, mint a tavalyi év azonos időszakában. Fontos visszajelzés ugyanakkor az is, hogy az utasok továbbra is a parkolási lehetőségeket tartják a leginkább fejlesztendő területnek.

Az ASQ felmérésen 2019-ben minden negyedévben sikerült javítania a repülőtérnek. A harmadik negyedév eredményei azért is nagyon fontosak, mert a nyár legforgalmasabb hónapjaiban rekordszámú, 4,7 millió utas fordult meg a repülőtéren, ami mintegy 300 ezerrel több, mint az előző év azonos időszakában. A Budapest Airport a jövőben is különösen nagy figyelmet fordít az olyan fejlesztésekre és beruházásokra, amik az utaskiszolgálás minőségét javítják


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.