Elégedettebbek voltak az utasok a nyári csúcsidőszakban

A nyári csúcsidőszakban nem csak az utasok száma döntött rekordot, de az utasok elégedettsége is nagymértékben javult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az utazók különösen jónak értékelték a gyorsabb utasfelvételt és a biztonsági ellenőrzésnél a nemzetközi viszonylatban is rövidnek számító 10 perces átlagos várakozási időt.

A nyaralási szezon hónapjaiban (júliusban, augusztusban és szeptemberben) elvégzett utaselégedettségi felmérés alapján jelentős mértékben javult a Budapest Airport által nyújtott utasszolgáltatások színvonala. A világszerte több mint 700 repülőtéren egységes módszertannal végzett kutatásban (airport service quality, ASQ - repülőtéri szolgáltatás-minőségi felmérés) a megkérdezett utasok 37 különböző szempont alapján értékelik az őket leginkább érintő szolgáltatásokat, az általános repülőtéri légkörtől kezdve a tisztaságon át, a kötelező ellenőrzések gördülékenységéig. A legtöbb nemzetközi repülőtér által mérvadónak tekintett szempont, az általános elégedettség mutatója az előző év azonos időszakához képest jelentős mértékben, 5-ös skálán 3,66 pontról 3,83 pontra emelkedett.

Az utasok visszajelzése alapján a Budapest Airport közelmúltban elvégzett fejlesztései láthatóan javítottak a szolgáltatások minőségén. A rekord nyári forgalom mellett is rövidült az utasfelvételnél (check-in) a várakozási idő, és jelentős mértékű fejlődést tapasztaltak az utasok a biztonsági ellenőrzéssel töltött idő esetében. Mindkét folyamat során a láthatósági mellényeikről könnyen felismerhető új információs szolgálat munkatársai segítik az utasokat.

A check-in folyamatának gördülékenységét elősegítő fejlesztések között a repülőtér idén elindította a korai utasfelvételt és az önkiszolgáló poggyászfeladást is. A biztonsági ellenőrzésnél jelentős kapacitásbővítés zajlott le, és egy sor, utasok számára látható és nem látható fejlesztéssel sikerült gyorsítani az ellenőrzés folyamatát, így a várakozási idő még csúcsidőben is átlagosan 10 perc alatt marad. Szintén kevesebb időt töltenek az utasok az útlevél-ellenőrzésnél, a mosdók és a terminál tisztaságát pedig kiugróan jobbra értékelték, mint a tavalyi év azonos időszakában. Fontos visszajelzés ugyanakkor az is, hogy az utasok továbbra is a parkolási lehetőségeket tartják a leginkább fejlesztendő területnek.

Az ASQ felmérésen 2019-ben minden negyedévben sikerült javítania a repülőtérnek. A harmadik negyedév eredményei azért is nagyon fontosak, mert a nyár legforgalmasabb hónapjaiban rekordszámú, 4,7 millió utas fordult meg a repülőtéren, ami mintegy 300 ezerrel több, mint az előző év azonos időszakában. A Budapest Airport a jövőben is különösen nagy figyelmet fordít az olyan fejlesztésekre és beruházásokra, amik az utaskiszolgálás minőségét javítják


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.