. A hírportál szerint az unió közlekedési bizottsága is megerősítette a hírt. A Népszabadság kérdésére ugyanakkor a magyar Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szóvivője határozottan cáfolta az értesülést. Polcz Kornélia szerint ez ügyben elvileg az NKH volna az illetékes, azonban oda nem érkezett megkeresés. – Nem indítottunk vizsgálatot a Malév tulajdonosi szerkezete miatt. Egyelőre tájékozódunk: ez minden olyan esetben kötelességünk, amikor egy, az Európai Unión kívüli piaci szereplő meghatározó részesedést szerez egy uniós légitársaságban - mondta el a lapnak az Európai Bizottság közlekedési főigazgatóságának neve elhallgatását kérő magas rangú illetékese.
Az ATW szerint Brüsszelt az érdekli, hogy a Malév uniós légitársaságnak tekinthető-e. A hírportál emlékeztet rá: a média általában Borisz Abramovics vagy az AiRUnion, illetve a KrasAir érdekeltségeként hivatkozik a cégre. A kérdés jelentőségét az adja, hogy a Malév uniós légitársaságként szabadon repülhet Európában, míg egy orosz légitársaságnak ehhez célállomásonként engedélyeket kellene beszereznie, szigorúan szabályozott kvóták alapján. Az idén tavasszal privatizált Malév új tulajdonosai egyébként soha nem is titkolták: a cég megvásárlásakor az orosz és az uniós piac összekötését tűzték ki célul. A Malév 99,95 százalékos tulajdonosának számító AirBridge Zrt. tulajdonosa Borisz Abramovics és Kiss Kálmán. Korábbi közlés alapján tudható, hogy a cég tulajdonosai között szerepel Költő Magdolna is, aki Kiss Kálmánnal együtt az AirBridge részvényeinek több mint 50 százalékát birtokolja, ám külön-külön mindegyikük pakettje kisebb Abramovicsénál, aki az orosz AiRUnion többségi tulajdonosa.