Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait

Az elmúlt hetek időjárási viszontagságai és résidő-problémái a teljes európai légi közlekedésre hatással voltak, és ezzel a Wizz Air működését is megnehezítették. A légitársaság azonban nem hagyja magára utasait, és mindent megtesz annak érdekében, hogy az őket választók a lehető legkevesebb kellemetlenséget szenvedjék el a kialakult helyzet miatt.

Az elmúlt hetekben tapasztalható – minden Európában működő légitársaságot érintő – késések és járattörlések rengeteg nyaralni vágyó számára okoztak kellemetlenséget. Mivel maga a probléma átfogó, ezért messze túlmutat a légitársaság hatáskörein.

Így annak ellenére, hogy a Wizz Air megfelelően felkészült a szezonra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, az időjárás, valamint a magyar és a nemzetközi légiforgalmi irányítási rendszerek kapacitáshiánya miatt sajnos elkerülhetetlenek a késések. A légitársaság ennek ellenére mindent megtesz annak érdekében, hogy az ebből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.

A légitársaság ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja minden esetben az esetleges menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket. Azokat, akik a weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg a repülőjegyüket, az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, valamint ezen utasok a fenti felületeken, szükség esetén közvetlenül el tudják intézni járatukkal kapcsolatos módosításokat. Azok azonban, akik nem közvetlenül ezeken a felületeken vásárolták meg jegyüket, az utazási irodához, az online jegyközvetítő oldalhoz vagy a vásárlást intéző egyéb közvetítőhöz kell információért forduljanak.

Airbus A321 Neo
Airbus A321 Neo
Fotó: Wizz Air

Abban az esetben, ha a késés miatt a légitársaság kénytelen átütemezni másik napra a járat indulását, a fent említett módon megadott elérhetőségeken erről az előírásoknak megfelelően, időben tájékoztatja az utasokat. Ilyenkor azt is jelzi a légitársaság, hogy az erre igényt tartók hol kérhetnek segítséget a szálláshoz és a transzferhez.

Azok számára, akik maguk gondoskodnak a szállásról és a reptérre való kijutásról, az ügyfélszolgálat számára online benyújtott számlamásolatok ellenében, a légitársaság ésszerű mértékig megtéríti az extra költségeket.

Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet minden légitársaságot érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek, így előfordulhat, hogy az utasok által elvártnál lassabban, vagy nem egyszerre jutnak szállodai szobához az érintettek, sőt az is előfordulhat, hogy a repülőtértől eltérő irányban kapnak szállást az érintett utasok. A korábban a sajtóban felröppent hamis információkkal szemben az utasok elhelyezése során a légitársaság soha nem különíti el utasait nemek vagy más jellemzők szerint, de bizonyos utasokat, például kisgyermekkel utazókat, várandósokat, időseket, mozgáskorlátozottakat kiemelt figyelemmel kezeli, és számukra elsőbbséget biztosít.

 

A légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy vis maior esetén is biztosítsa az utasok kiutazását vagy éppen hazaérkezését. Így történt ez a debreceni reptér a héten bejelentett lezárásakor is, amelyet a repülőtér a futópálya extrém hőmérséklet miatti meghibásodása miatt volt kénytelen megtenni.

A légitársaság munkatársai az ilyenkor jellemző járattörlés helyett emberfeletti erőfeszítések árán gondoskodtak arról, hogy az utasok eljussanak jól megérdemelt nyaralásuk helyszínére. A légitársaság áthelyezte az érintett járatokat a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, és buszokkal gondoskodik a Budapest és Debrecen közötti transzferről is.

Radó András kommunikációs vezető
Radó András kommunikációs vezető
Fotó: Wizz Air

 

„Minden kollégámmal együtt azon dolgozunk, hogy utasaink még a magyar és nemzetközi légi irányításban tapasztalható korlátos kapacitások ellenére is időben és kényelmesen eljussanak úti céljukra. Pilótáink, légiutas-kísérőink és a háttérben dolgozó kollégáink ezen a nyáron is felkészülten várják utasainkat, és mindent megtesznek azért, hogy maradandó élmény legyen idén is az utazás”

mondta Radó András, kommunikációs vezető, és hangsúlyozták, hogy a légi közlekedés többi szereplőjével együttműködve folyamatosan azon dolgoznak, hogy utasainak, személyzetének és repülőgépeinek biztonságát szem előtt tartva a jelenlegi helyzetet minél előbb megnyugtatóan megoldja.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.