Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait

Az elmúlt hetek időjárási viszontagságai és résidő-problémái a teljes európai légi közlekedésre hatással voltak, és ezzel a Wizz Air működését is megnehezítették. A légitársaság azonban nem hagyja magára utasait, és mindent megtesz annak érdekében, hogy az őket választók a lehető legkevesebb kellemetlenséget szenvedjék el a kialakult helyzet miatt.

Az elmúlt hetekben tapasztalható – minden Európában működő légitársaságot érintő – késések és járattörlések rengeteg nyaralni vágyó számára okoztak kellemetlenséget. Mivel maga a probléma átfogó, ezért messze túlmutat a légitársaság hatáskörein.

Így annak ellenére, hogy a Wizz Air megfelelően felkészült a szezonra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, az időjárás, valamint a magyar és a nemzetközi légiforgalmi irányítási rendszerek kapacitáshiánya miatt sajnos elkerülhetetlenek a késések. A légitársaság ennek ellenére mindent megtesz annak érdekében, hogy az ebből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.

A légitársaság ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja minden esetben az esetleges menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket. Azokat, akik a weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg a repülőjegyüket, az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, valamint ezen utasok a fenti felületeken, szükség esetén közvetlenül el tudják intézni járatukkal kapcsolatos módosításokat. Azok azonban, akik nem közvetlenül ezeken a felületeken vásárolták meg jegyüket, az utazási irodához, az online jegyközvetítő oldalhoz vagy a vásárlást intéző egyéb közvetítőhöz kell információért forduljanak.

Airbus A321 Neo
Airbus A321 Neo
Fotó: Wizz Air

Abban az esetben, ha a késés miatt a légitársaság kénytelen átütemezni másik napra a járat indulását, a fent említett módon megadott elérhetőségeken erről az előírásoknak megfelelően, időben tájékoztatja az utasokat. Ilyenkor azt is jelzi a légitársaság, hogy az erre igényt tartók hol kérhetnek segítséget a szálláshoz és a transzferhez.

Azok számára, akik maguk gondoskodnak a szállásról és a reptérre való kijutásról, az ügyfélszolgálat számára online benyújtott számlamásolatok ellenében, a légitársaság ésszerű mértékig megtéríti az extra költségeket.

Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet minden légitársaságot érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek, így előfordulhat, hogy az utasok által elvártnál lassabban, vagy nem egyszerre jutnak szállodai szobához az érintettek, sőt az is előfordulhat, hogy a repülőtértől eltérő irányban kapnak szállást az érintett utasok. A korábban a sajtóban felröppent hamis információkkal szemben az utasok elhelyezése során a légitársaság soha nem különíti el utasait nemek vagy más jellemzők szerint, de bizonyos utasokat, például kisgyermekkel utazókat, várandósokat, időseket, mozgáskorlátozottakat kiemelt figyelemmel kezeli, és számukra elsőbbséget biztosít.

 

A légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy vis maior esetén is biztosítsa az utasok kiutazását vagy éppen hazaérkezését. Így történt ez a debreceni reptér a héten bejelentett lezárásakor is, amelyet a repülőtér a futópálya extrém hőmérséklet miatti meghibásodása miatt volt kénytelen megtenni.

A légitársaság munkatársai az ilyenkor jellemző járattörlés helyett emberfeletti erőfeszítések árán gondoskodtak arról, hogy az utasok eljussanak jól megérdemelt nyaralásuk helyszínére. A légitársaság áthelyezte az érintett járatokat a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, és buszokkal gondoskodik a Budapest és Debrecen közötti transzferről is.

Radó András kommunikációs vezető
Radó András kommunikációs vezető
Fotó: Wizz Air

 

„Minden kollégámmal együtt azon dolgozunk, hogy utasaink még a magyar és nemzetközi légi irányításban tapasztalható korlátos kapacitások ellenére is időben és kényelmesen eljussanak úti céljukra. Pilótáink, légiutas-kísérőink és a háttérben dolgozó kollégáink ezen a nyáron is felkészülten várják utasainkat, és mindent megtesznek azért, hogy maradandó élmény legyen idén is az utazás”

mondta Radó András, kommunikációs vezető, és hangsúlyozták, hogy a légi közlekedés többi szereplőjével együttműködve folyamatosan azon dolgoznak, hogy utasainak, személyzetének és repülőgépeinek biztonságát szem előtt tartva a jelenlegi helyzetet minél előbb megnyugtatóan megoldja.


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.