Az építményekre azért van szükség, mert a jelenlegi átszállófolyosót és a poggyászosztályozót magában foglaló épületrészt 2009 elején elbontja a BA, hogy előkészítse a helyet a 2A és a 2B terminált összekötő impozáns új terminálépület, a SkyCourt számára.
Az poggyászosztályozó csarnokban hat darab, összesen 600 méter hosszú poggyászszalag kanyarog. A következő hónapokban a 2B terminálon feladott összes bőrönd és küldemény ezen az épületen keresztül jut el a megfelelő repülőgépig, illetve az épület érkezési poggyászkiadójába.
Az átszállófolyosó a 2A és a 2B terminált kapcsolja össze. A 300 méter hosszú folyosót a BA azon utasai használhatják november elejétől, akik egy schengeni országból érkezve nem-schengeni úti célra szeretnének tovább utazni, illetve akik budapesti átszállással nem-schengeni országból igyekeznek a schengeni övezetbe. A közel három méter széles hidat légkondicionáló és fűtő berendezéssel látják el. A folyosó egy szakasza alatt halad majd az ideiglenes poggyászosztályozó hat új szalagja is.
A folyosó és csarnok építési költsége elérte a 900 millió forintot. A Budapest Airport a következő öt évben összesen 261 millió eurót, vagyis hozzávetőlegesen 65 milliárd forintot fektet be a budapesti repülőtér fejlesztésébe a BUD Future elnevezést viselő modernizációs program keretében. A most átadott építmények a program előkészületi, nulladik szakaszának leglátványosabb elemei.