A főigazgató kiemelte, hogy „egy hajóban evez” a hivatal az 1200 bejegyzett utazási irodával, és az irodák túlnyomó többsége betartja a szabályokat. A legutóbbi feltöltési határidőre, október 31-én 300 irodánál tárt fel a hivatal hiányosságokat, közülük azonban az igazolások bemutatása után csupán 25 ellen indult eljárás, végül három ügy került bíróság elé. Kaufmanné kiemelte, hogy az irodák által összesen lerakott 20 milliárd forintos kaució nem csupán teher, hanem biztosíték – az utaztatók és az utasok részére egyaránt. Az aktuális kormányrendelettel kapcsolatban pedig nincs mérlegelési jogköre a hivatalnak. Kiemelte, hogy az Európai Unióban 2009-től már a beutaztató irodák számára is kötelező a kaució. 2007-ben az ellenőrzések hatására 9 százalékkal nőtt a vagyoni biztosíték összege, és 2005 óta jelentősen nőtt a jogszabályokat betartó vállalkozások száma – derült ki az ellenőrzések során. A legtipikusabb hiba, hogy nem vezetik át az adatváltozást (pl. cím, telefonszám, vezető személye) a közhitelű nyilvántartásban. Előfordul az „utazási csomag” nem megfelelő meghatározása, és a különböző tevékenységek szétválasztása a főkönyvben. Az ellenőrzések pozitív hatásaiként említette, hogy az idei két komolyabb irodai csőd esetében a kaució nagyjából fedezte az utasok kárigényét.
Előírások és ellenőrzések
A legnagyobb érdeklődés minden bizonnyal dr. Kaufmanné Szirmai Katalin, az MKEH főigazgatójának előadását kísérte az utazási irodák 2007. évi ellenőrzéséről, valamint a 213/1996-os kormányrendelet előírásairól.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.