Tamás László, a zrt. kereskedelmi igazgatója az MTI-nek elmondta: az új kaposvári midibusz prototípusának elkészítése a tervezéstől a gyártásig mintegy 50 millió forintba került. A múlt év tavaszán megkezdett fejlesztéshez közel 20 millió forint uniós forrást nyertek el.
A midibuszt elsősorban utazási irodáknak, iskoláknak, sportegyesületeknek, önkormányzatoknak ajánlják, de tervezik, hogy a későbbiekben elővárosi kivitelt is gyártanak - mondta a kereskedelmi igazgató.
Tájékoztatása szerint évente hozzávetőleg 10 midibusz gyártását tervezik - ezzel mintegy 20 dolgozónak adnának tartósan munkát. Míg a hasonló műszaki paraméterű és méretű járművek nagy részét 26-30 millió forint körüli áron kínálják a hazai piacon, a Compactót ennél kedvezőbb - felszereltségtől függően - 22-24 millió forint közötti áron értékesítenék.
A járműgyártó cég jelenleg csaknem 70 dolgozót foglalkoztat, tavaly megközelítőleg 600 millió forint árbevételt ért el. Gépjárművek javítása, karbantartása, felújítása, illetve alkatrészek forgalmazása mellett éveken át - legfeljebb 22 személy szállítására alkalmas - zárt furgonok átépítésével is foglalkoztak.
A kaposvári szakemberek a korábbi tapasztalatokat is hasznosítva készítették el a saját fejlesztésű midibusz prototípusát. A 8,3 méter hosszú autóbusz vázszerkezete egy 7,2 tonnás Iveco-alvázra épült, és 170 lóerős dízelmotor hajtja. A felépítmény üvegszálas burkolatát fehérre fényezték, belső tere és berendezése bordó és vajszínű.
Forrás: MTI