A Dubai International repülőtér sikerének egyik titka, hogy ügyesen szipkázza el az interkontinentális forgalom megy részét a hagyományos nagy európai repülőterektől. Az Emirates légitársaság bázisán a 2012-es 57,7 millió után tavaly 66,4 millió utas fordult meg, miközben az európai második Charles de Gaulle 62 millió, Frankfurt pedig 58 millió utast kezelt 2013-ban.
Ha a növekedés jelenlegi üteme megmarad, akkor Dubaj légi kikötőjének forgalma 2014-ben meghaladhatja a jelenlegi európai piacvezető London Heathrow forgalmát. A brit főváros fő repterén 2013-ban 72,3 millió utas fordult meg, és 3,4%-os volt az utasszám-bővülés, ugyanakkor lassan teljesítőképessége határára ér, hiszen csak két leszállópályája van. Eközben az Öböl-térség fő gyűjtő-elosztó pontját éppen most bővítik, hogy kapacitása elérje az évi 90 millió utast.
Közben ráadásul már épül az arab ország vadonatúj reptere, az Al Makhtoum, amelynek kapacitása 150 millió fő, és tovább bővíthető 200 millióra. Emlékezetes, hogy 2012-ben a Dubai International ugyanannyi utast szolgált ki, mint Frankfurt (57,5 millió), 4 millióval kevesebbet, mint a párizsi Paris Charles de Gaulle.
A skift.com összefoglalója megjegyzi, hogy az isztambuli Ataturk reptér is egyre jobban kiveszi a részét a nemzetközi légi forgalomból: 2013-ban 51,3 millió utast szolgáltak ki, ami 14%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ezzel megelőzte forgalomban Madridot, és majdnem utolérte Amszterdam Schipolt, a kontinens jelenlegi negyedik legforgalmasabb gyűjtő-elosztó repülőterét.
Dubajban – amely egyébként az Airbus A380-as szupergépének legnagyobb globális bázisa – az egy repülőgépre jutó utasszám 198, ezzel szemben Heathrow-n csak 154,8.
Erőteljesen bővül egy másik közép-keleti repülőtér, Abu Dhabi forgalma is, tavaly 12%-os erősödéssel 16,5 millió utast szolgáltak ki.
Forrás: Skift