Elszipkázza a forgalmat Európa elől Dubaj reptere

2014-ben a világ legforgalmasabb repülőterévé léphet elő Dubaj légi kikötője, miután tavaly megelőzte a párizsi Charles de Gaulle-t és Frankfurtot.

A Dubai International repülőtér sikerének egyik titka, hogy ügyesen szipkázza el az interkontinentális forgalom megy részét a hagyományos nagy európai repülőterektől. Az Emirates légitársaság bázisán a 2012-es 57,7 millió után tavaly 66,4 millió utas fordult meg, miközben az európai második Charles de Gaulle 62 millió, Frankfurt pedig 58 millió utast kezelt 2013-ban.

Ha a növekedés jelenlegi üteme megmarad, akkor Dubaj légi kikötőjének forgalma 2014-ben meghaladhatja a jelenlegi európai piacvezető London Heathrow forgalmát. A brit főváros fő repterén 2013-ban 72,3 millió utas fordult meg, és 3,4%-os volt az utasszám-bővülés, ugyanakkor lassan teljesítőképessége határára ér, hiszen csak két leszállópályája van. Eközben az Öböl-térség fő gyűjtő-elosztó pontját éppen most bővítik, hogy kapacitása elérje az évi 90 millió utast.

Közben ráadásul már épül az arab ország vadonatúj reptere, az Al Makhtoum, amelynek kapacitása 150 millió fő, és tovább bővíthető 200 millióra. Emlékezetes, hogy 2012-ben a Dubai International ugyanannyi utast szolgált ki, mint Frankfurt (57,5 millió), 4 millióval kevesebbet, mint a párizsi Paris Charles de Gaulle.

A skift.com összefoglalója megjegyzi, hogy az isztambuli Ataturk reptér is egyre jobban kiveszi a részét a nemzetközi légi forgalomból: 2013-ban 51,3 millió utast szolgáltak ki, ami 14%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ezzel megelőzte forgalomban Madridot, és majdnem utolérte Amszterdam Schipolt, a kontinens jelenlegi negyedik legforgalmasabb gyűjtő-elosztó repülőterét.

Dubajban – amely egyébként az Airbus A380-as szupergépének legnagyobb globális bázisa – az egy repülőgépre jutó utasszám 198, ezzel szemben Heathrow-n csak 154,8.

Erőteljesen bővül egy másik közép-keleti repülőtér, Abu Dhabi forgalma is, tavaly 12%-os erősödéssel 16,5 millió utast szolgáltak ki.

Forrás: Skift


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.