Elszipkázza a forgalmat Európa elől Dubaj reptere

2014-ben a világ legforgalmasabb repülőterévé léphet elő Dubaj légi kikötője, miután tavaly megelőzte a párizsi Charles de Gaulle-t és Frankfurtot.

A Dubai International repülőtér sikerének egyik titka, hogy ügyesen szipkázza el az interkontinentális forgalom megy részét a hagyományos nagy európai repülőterektől. Az Emirates légitársaság bázisán a 2012-es 57,7 millió után tavaly 66,4 millió utas fordult meg, miközben az európai második Charles de Gaulle 62 millió, Frankfurt pedig 58 millió utast kezelt 2013-ban.

Ha a növekedés jelenlegi üteme megmarad, akkor Dubaj légi kikötőjének forgalma 2014-ben meghaladhatja a jelenlegi európai piacvezető London Heathrow forgalmát. A brit főváros fő repterén 2013-ban 72,3 millió utas fordult meg, és 3,4%-os volt az utasszám-bővülés, ugyanakkor lassan teljesítőképessége határára ér, hiszen csak két leszállópályája van. Eközben az Öböl-térség fő gyűjtő-elosztó pontját éppen most bővítik, hogy kapacitása elérje az évi 90 millió utast.

Közben ráadásul már épül az arab ország vadonatúj reptere, az Al Makhtoum, amelynek kapacitása 150 millió fő, és tovább bővíthető 200 millióra. Emlékezetes, hogy 2012-ben a Dubai International ugyanannyi utast szolgált ki, mint Frankfurt (57,5 millió), 4 millióval kevesebbet, mint a párizsi Paris Charles de Gaulle.

A skift.com összefoglalója megjegyzi, hogy az isztambuli Ataturk reptér is egyre jobban kiveszi a részét a nemzetközi légi forgalomból: 2013-ban 51,3 millió utast szolgáltak ki, ami 14%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Ezzel megelőzte forgalomban Madridot, és majdnem utolérte Amszterdam Schipolt, a kontinens jelenlegi negyedik legforgalmasabb gyűjtő-elosztó repülőterét.

Dubajban – amely egyébként az Airbus A380-as szupergépének legnagyobb globális bázisa – az egy repülőgépre jutó utasszám 198, ezzel szemben Heathrow-n csak 154,8.

Erőteljesen bővül egy másik közép-keleti repülőtér, Abu Dhabi forgalma is, tavaly 12%-os erősödéssel 16,5 millió utast szolgáltak ki.

Forrás: Skift


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.