Mint ezzel kapcsolatos közleményükből kiderül, a hidrogén-elektromos hibrid hajtómű üzemanyagcellákban lévő folyékony hidrogén felhasználásával állít elő elektromos áramot, amelyet aztán a propellerek meghajtására használnak. A folyamatban az egyetlen emisszió, ami keletkezik, az
a hideg vízpára, így a hagyományos, kerozin alapú motorokhoz képest környezetterhelése akár 90 százalékkal is alacsonyabb lehet.
A két vállalat az első mérföldkőnek egy A-ból B pontba tartó tesztrepülést tűzött ki, a két, egyelőre nem meghatározott repülőtér közti próba 2026-ban várható. Az optimális légikikötők kiválasztásával párhuzamosan elkezdődik a hatósági engedélyek, valamint az üzemanyag beszerzése. Emellett folyamatosan dolgoznak egyéb, hidrogén üzemű repüléssel kapcsolatos kutatásokon is.
Ezzel az együttműködéssel a KLM és a ZeroAvia bizonyítékokat szolgáltat a tisztább repülés bevezetéséhez szükséges döntésekhez. A demonstrációs projekt továbbá felgyorsítja a hidrogénüzemű repülőgépek üzemeltetési koncepcióinak kidolgozását. Ezek mellett a KLM és az Air France karbantartással foglalkozó divíziói a hidrogéncellás technológiák karbantartásával összefüggő tudásbázis létrehozásán dolgoznak.
Maarten Koopmans ügyvezető igazgatója a partnerséggel kapcsolatban elmondta:
Társaságuk vezető szerepet kíván betölteni a légiközlekedés fenntarthatóbbá tételében, ezért támogatnak aktívan olyan technológiákat, amelyek motorjai lehetnek a változásnak.Partnereinkkel közösen folyamatosan kutatják az elektromos, hidrogén alapú üzemelés lehetőségeit, hogy kihasználják az ebben rejlő lehetőségeket.