Céljuk szerint ezzel emléket állítanak azoknak, akik a magyar polgári repülés bármely területén, munkájuk során halálos vagy maradandó sérüléssel járó balesetet szenvedtek, és a kő egyben az elmúlt időszak nehéz helyzetbe került munkavállalóira is emlékeztet.
A nagy szélben csak nehezen tudták leleplezni a Mádról hozott tufából készült emlékkövet. Hortobágyi Ferenc, a MAPLÉSZ és a Repülőgép Műszakiak Független Szakszervezetének (RMFSZ) ügyvivője beszédében az 1961-es párizsi, az 1971-es koppenhágai és kijevi, a 75-ös bejruti és a 77-es bukaresti katasztrófa áldozataira emlékezett. Mint mondta ezentúl minden április 28-án a munkahelyi balesetek áldozataira emlékeznek majd, például azokra, akik az 1994-es repülőgéptűzben életüket vesztették, és azokra, akik a munkavégzés közben szenvedtek halálos, vagy súlyos sérüléssel járó balesetet.
Csorba Attila, a (MAPLÉSZ) ügyvezetője és a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) elnöke szerint nem elég, ha emlékezünk és tisztelgünk az áldozatok emléke előtt. Mint mondta, a kollégáknak össze kell tartaniuk, hogy a tapasztalt szakemberek vissza tudjanak térni majd a hívó szóra, mert ha egy új nemzeti légitársaság elindul, szükség lesz a jó szakemberekre.
Arra kérte a kollégáit, hogy segítsék egymást, amíg új munkahelyet nem találnak, valamint arra figyelmeztetett, hogy védjék meg, ami még menthető: „a MALÉV leányvállalatai ma is komoly értéket képviselnek, önmagukban is, de úgy is, mint az újrakezdés bázisa.