A Lufthansa konszern forgalma az év első három hónapjában 5,6 milliárd euró volt, amely 19 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának eredményét. Az utas szállításból származó bevétel önmagában 25,2 százalékkal volt magasabb, és elérte a 4,5 milliárd eurót. Az üzemi költségek növekedtek ugyan, ám alig érték el a 6 milliárd eurós szintet, és a költségek növekedésének üteme lényegesen elmaradt a bevételek emelkedésének ütemétől. A működési eredmény az év első negyedévében 152 millió euróval volt magasabb, mint a tavalyi azonos időszakban, és elérte a 188 millió eurós értéket. A konszerneredmény 57 millió eurót tett ki. 2007-ben ugyan ez a tétel a Thomas Cook értékesítése révén magasabb volt, mindazonáltal ezt az egyedi hatást kiszűrve enyhe növekedést könyvelhet el a vállalat. A Lufthansa 808 millió eurót fektetett be az időszakban. Ebből 493 millió eurót fordított a repülőgép flotta modernizációjára és cseréjére, továbbá 214 millió eurót a JetBlue Airways Corporation 19 százalékának megvásárlására. Az cash-flow 741 millió eurós értéket tett ki, míg az első negyedév végén a konszern nettó likviditása 888 millió euróra emelkedett.
Erős évkezdet a Lufthansánál
A Lufthansa konszern valamennyi üzleti területe javuló eredménnyel járult hozzá az idei első negyedév sikeréhez. Az utasszállítás az éles verseny ellenére tovább javuló eredményeket mondhat magáénak. Az első negyedév teljesítményéhez a prémium szolgáltatások, az új desztinációk, a konzekvens hálózatépítés és a SWISS sikeres integrációja egyaránt hozzájárult.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.