Az Air China heti négy járattal kezdi meg a szolgáltatást a Peking-Budapest útvonalon, úgy, hogy a tervek szerint a kínai, CA721-es járatszámú gép – a mostani hírek szerint – 19:40-kor érkezik Budapestre, majd CA722-es járatszámmal 21:10-kor indul vissza Kínába. Az Air China az új budapesti útvonalon Airbus A330-200 típusú gépeket állít forgalomba, amelyek fedélzetén 30 business- és 207 turista osztályú helyet kínálnak. A mostani tervek szerint a gépek hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap közlekednek Peking és Budapest között.
Az Airlineroute.com adatbázisa szerint a gép Minszken keresztül érkezik Budapestre, a weboldal pedig megjegyzi, hogy az Air Chinának nincs kereskedelmi joga Minszk és Budapest között, így erre az útra nem értékesíthet jegyet.
77,6 millió utas, 3,6 milliárd jüan nyereség
Az Air China 497 gépes, fele-fele arányban Airbus és Boeing típusú gépek alkotta flottával rendelkezik, ezekkel 298 kereskedelmi útvonalon repülnek 31 ország és régió 154 városába, járataik közül 71 nemzetközi, 15 regionális, 212 pedig kínai belföldi, a Star Alliance légiszövetség tagjaként azonban 195 ország 1328 célállomására jutnak el.
A cég honlapján lévő pénzügyi beszámoló szerint a társaság 2013-at 98 milliárd jüan (15 milliárd dollár) bevétel és 94 milliárd jüan kiadás mellett 3,6 milliárd jüan (588 millió dollár) adózás utáni nyereséggel működött, utasaik száma 77,6 millió volt, ebből 65 millió volt a belföldi utas, járataik átlagos töltöttsége 80,8 százalékot tett ki.
Európába eddig tizenegy városba közlekedtek (Moszkva, Athén, Stockholm, Róma, Frankfurt, München, Düsseldorf, Milánó, Párizs, London és Madrid), a kontinensre irányuló tevékenységük a teljes üzemelés 10 százaléka volt.
Forrás: Turizmus Online
Forrás: MTI