Ki fogja megtölteni az Air Algérie budapesti járatait?

"Ez egy befektetés" — véli a nyitójáraton algériai szakmai látogatásából hazaérkező dr. Bienerth Gusztáv, turizmusért felelős kormánybiztos a szeptember 15-én, 24 év szünet után újrainduló Algír-Budapest járatról. Ha hozza a számokat, megtérült.

Bár a KSH az afrikai térségben nem készít országonként felmérést a Magyarországra irányuló és oda induló utasforgalomról, Bienerth Gusztáv arról tájékoztatott, hogy tavaly mintegy 4 ezren utaztak tőlünk Algériába, ahova „ideje visszatérnünk”. Utóbbi megjegyzésével az 1960-as, '70-es és '80-as évekre utalt, amikor a két ország közti együttműködés keretében magyarok ezrei dolgoztak olaj- és építőiparban, egészségügyben az észak-afrikai országban. Ezt a hagyományt folytatná a jelenlegi magyar kormány is, mint az még tavaly, a magyar-algériai gazdasági vegyes bizottság ülésén kiderült. A két fél a mezőgazdaság, a vízgazdálkodás, a turizmus, a közlekedés, az infrastruktúra területén keresi az együttműködés lehetőségeit. A vegyes házasságok révén továbbra is jelentős számú, magyar gyökerű, kettős állampolgár él a két országban. Az ő és a nálunk ösztöndíjjal tanuló több mint 100 algériai diák egyszerűbb eljutását is segítheti a közvetlen járat.

„Nem kevés a heti két közvetlen járat akár az üzleti, akár a szabadidős utazók számára?” — kérdeztük a csütörtökön és vasárnap közlekedő járat frekvenciájáról a kormánybiztost. „Remélem, kevés lesz” — felelte. Addig is, amíg kevésnek bizonyul, a budapesti járatot kiegészíti a bécsi — hívta fel a figyelmet Mohamed Abdou Bouderbala, a légitársaság vezérigazgatója. Schwechatra szerdán és szombaton repülnek. A menetrendek igazodnak a pénteken kezdődő muszlim hétvégéhez is — jegyezte meg Bouderbala. Sőt, a menettérti jegyek érkezési és visszaindulási repülőterei az osztrák és a magyar főváros esetében egymással kombinálhatók. Ezzel akár a szervezett csoportok és velük a régiónk is jól járnak. „Nem csak Budapestben, hanem Közép-Európában gondolkodunk” — árulta el a vezérigazgató. Szándékuknak ad nyomatékot, hogy a csütörtök kora esti fogadáson egyebek mellett budapesti nagykövetei révén képviseltette magát Horvátország és Bulgária is.

Magyarországnál maradva Bienerth szerint hívószavak lehetnek az egészség- és termálturizmus, Budapest és a hazai gasztronómia. Hozzátette: igényes vevőkörről beszélünk. Értesüléseink szerint a járatnyitást megelőző egy hétben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTŰ) kampányolt kint hazánk idegenforgalmi kínálatával. Ennek során hazai beutaztatókat is bemutattak, de úgy tudjuk, hogy a MUISZ illetve egyéb szakmai szövetségek kint nem képviseltették magukat. A szövetség illetékesei a járatnyitás napján találkoztak az eseményre szintén meghívott, nagyszámú algériai utazási szakemberrel.



Beszéltünk olyan hazai kiutaztatóval, akinek három éve két csoportja is utazott Algériába. „Ez az emberiség bölcsője” — adott hangot az észak-afrikai ország iránti ámulatának. Minden kétséget kizáróan gazdag idegenforgalmi kínálattal büszkélkedik Algéria. Az általunk megkérdezett szakemberek szerint mind a városlátogatók, mind a mediterrán tengerpart, vagy a Szahara szépségét felfedezni szándékozók megtalálják a számításaikat. 2014-ben, Bienerth Gusztáv tájékoztatása szerint, szervezett csoport nem utazott Algériába. Azt nem tudni, hogy ennek esetleg az az oka, hogy a Külügyminisztérium Konzuli Szolgálatánál az országot az algériai kormány évekkel ezelőtti kérése ellenére továbbra is a II-es, fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok és térségek, valamint az I-es, utazásra nem javasolt országok közt tartják számon. Vagy, hogy a 16 ezer forintos vízum megszerzéséhez egy algériai polgármesteri hivatal által hitelesített meghívólevél is szükségeltetik. A biztonságot illetően több megkérdezettünk is nyugtatott: az általuk bejárt országrészekben a hajuk szála sem görbült.

„Politikai döntés segítette a járat megnyitását” — mondta Mohamed Abdou Bouderbala. Hozzátette: „Végeztünk piackutatást, szakmai tanulmányok készültek a desztináció adottságairól mind az üzleti, mind pedig a szabadidős utazók számára.” „Ismerik a saját piacukat” — nyugtatott Tóth Attila, az Air Algérie-t képviselő Aviareps magyarországi irodájának vezetője. A várható töltöttséget firtató kérdésünkre a vezérigazgató elmondta, hogy már a nyitójáraton 40 fizető utas volt. (Megjegyeznénk, hogy a nyitójárat apropóján egy bő 80 fős delegáció érkezett egy 162 fős Boeing 737-800-as fedélzetén, azonban a „hétköznapokon” a típus egy kisebb változata, a 101 utasra székezett 737-600-as üzemel majd.) Elmondta, nem csak a közvetlen forgalom a céljuk, hanem a ráhordás is. Az Algírban tervezett, nagy léptékű repülőtérfejlesztés révén szeretnék, ha a légikikötő átszállási lehetőségei bővülnének, az Air Algérie pedig a térség fontos hálózati légitársaságává váljon. Flottájukban jelenleg 11 széles törzsű gép (A330-200, Boeing 767-300) üzemel, és rendelésük van 8 darab Dreamlinerre is. Tóth Attila arról számolt be, hogy náluk is foglaltak már csoportot Szenegálba Algíron keresztül. Szerinte különösen az Air Algérie által lefedett nyugat-afrikai térség lehet érdekes számunkra. Mohamed Abdou Bouderbala és Tóth Attila egyaránt úgy látják, hogy eleinte Algéria tölti nagyobb mértékben a tervek szerint egész évben üzemelő járatot.


Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait

Jó hír az autósoknak: halasztják az M7-es felújítási munkálatait 

Annak érdekében, hogy nyáron, a Balaton felé, és onnan Budapest irányába tartó hétvégi csúcsforgalomban legalább emiatt ne legyen fennakadás.
Wizz Air: azonnali járattörlések Tel-Aviv és Amman irányába

Wizz Air: azonnali járattörlések Tel-Aviv és Amman irányába 

A légitársaság bejelentette, hogy azonnali hatállyal, egyelőre június 20-ig, felfüggesztette a Tel-Avivba és Ammanba irányuló járatait.
Izrael: teljes légtérzárlat és járattörlések sora a péntek hajnalban kipattant izraeli-iráni konfliktus miatt

Izrael: teljes légtérzárlat és járattörlések sora a péntek hajnalban kipattant izraeli-iráni konfliktus miatt 

Izrael lezárta légterét – a Ben Gurion repülőtérre, és egész Izrael fölé nem engednek fel- vagy leszálló gépeket a hatóságok.
Lezuhant egy indiai utasszállító 242 emberrel a fedélzetén – egy túlélőt kórházban ápolnak

Lezuhant egy indiai utasszállító 242 emberrel a fedélzetén – egy túlélőt kórházban ápolnak 

A gépen 242 fő utazott (230 utas, 12 főnyi személyzet), akik közül 169 indiai, 53 brit, 7 portugál és 1 kanadai állampolgár volt.
Mol Bubi: új elektromos kerékpárok érkeznek

Mol Bubi: új elektromos kerékpárok érkeznek 

És a BKK kivezeti a féléves Mol Bubi-bérletet.
Bővíti hálózatát az airBaltic

Bővíti hálózatát az airBaltic 

A bővítés több utazási lehetőséget kínál az utasoknak a téli szezonban.
Csökkenő nyereség  és kihívások a Wizz Airnél

Csökkenő nyereség és kihívások a Wizz Airnél 

A légitársaság még az elemzői várakozásnál is gyengébb üzemi eredménnyel zárta pénzügyi évet.
Miképp lehet kerekesszékeseknek Amerikába utazni?

Miképp lehet kerekesszékeseknek Amerikába utazni? 

Nem csak az idősekről van szó: az Egyesült Államokban több százezren szenvednek fiatalon is olyan kórokban, amelyek – sokszor egész életükre – akadályozzák a mozgásukat vagy tájékozódásukat.
Mesél a török légitársaság

Mesél a török légitársaság  

Érkezik a Turkish Airlines Podcast második évada.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.