Ki fogja megtölteni az Air Algérie budapesti járatait?

"Ez egy befektetés" — véli a nyitójáraton algériai szakmai látogatásából hazaérkező dr. Bienerth Gusztáv, turizmusért felelős kormánybiztos a szeptember 15-én, 24 év szünet után újrainduló Algír-Budapest járatról. Ha hozza a számokat, megtérült.

Bár a KSH az afrikai térségben nem készít országonként felmérést a Magyarországra irányuló és oda induló utasforgalomról, Bienerth Gusztáv arról tájékoztatott, hogy tavaly mintegy 4 ezren utaztak tőlünk Algériába, ahova „ideje visszatérnünk”. Utóbbi megjegyzésével az 1960-as, '70-es és '80-as évekre utalt, amikor a két ország közti együttműködés keretében magyarok ezrei dolgoztak olaj- és építőiparban, egészségügyben az észak-afrikai országban. Ezt a hagyományt folytatná a jelenlegi magyar kormány is, mint az még tavaly, a magyar-algériai gazdasági vegyes bizottság ülésén kiderült. A két fél a mezőgazdaság, a vízgazdálkodás, a turizmus, a közlekedés, az infrastruktúra területén keresi az együttműködés lehetőségeit. A vegyes házasságok révén továbbra is jelentős számú, magyar gyökerű, kettős állampolgár él a két országban. Az ő és a nálunk ösztöndíjjal tanuló több mint 100 algériai diák egyszerűbb eljutását is segítheti a közvetlen járat.

„Nem kevés a heti két közvetlen járat akár az üzleti, akár a szabadidős utazók számára?” — kérdeztük a csütörtökön és vasárnap közlekedő járat frekvenciájáról a kormánybiztost. „Remélem, kevés lesz” — felelte. Addig is, amíg kevésnek bizonyul, a budapesti járatot kiegészíti a bécsi — hívta fel a figyelmet Mohamed Abdou Bouderbala, a légitársaság vezérigazgatója. Schwechatra szerdán és szombaton repülnek. A menetrendek igazodnak a pénteken kezdődő muszlim hétvégéhez is — jegyezte meg Bouderbala. Sőt, a menettérti jegyek érkezési és visszaindulási repülőterei az osztrák és a magyar főváros esetében egymással kombinálhatók. Ezzel akár a szervezett csoportok és velük a régiónk is jól járnak. „Nem csak Budapestben, hanem Közép-Európában gondolkodunk” — árulta el a vezérigazgató. Szándékuknak ad nyomatékot, hogy a csütörtök kora esti fogadáson egyebek mellett budapesti nagykövetei révén képviseltette magát Horvátország és Bulgária is.

Magyarországnál maradva Bienerth szerint hívószavak lehetnek az egészség- és termálturizmus, Budapest és a hazai gasztronómia. Hozzátette: igényes vevőkörről beszélünk. Értesüléseink szerint a járatnyitást megelőző egy hétben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTŰ) kampányolt kint hazánk idegenforgalmi kínálatával. Ennek során hazai beutaztatókat is bemutattak, de úgy tudjuk, hogy a MUISZ illetve egyéb szakmai szövetségek kint nem képviseltették magukat. A szövetség illetékesei a járatnyitás napján találkoztak az eseményre szintén meghívott, nagyszámú algériai utazási szakemberrel.



Beszéltünk olyan hazai kiutaztatóval, akinek három éve két csoportja is utazott Algériába. „Ez az emberiség bölcsője” — adott hangot az észak-afrikai ország iránti ámulatának. Minden kétséget kizáróan gazdag idegenforgalmi kínálattal büszkélkedik Algéria. Az általunk megkérdezett szakemberek szerint mind a városlátogatók, mind a mediterrán tengerpart, vagy a Szahara szépségét felfedezni szándékozók megtalálják a számításaikat. 2014-ben, Bienerth Gusztáv tájékoztatása szerint, szervezett csoport nem utazott Algériába. Azt nem tudni, hogy ennek esetleg az az oka, hogy a Külügyminisztérium Konzuli Szolgálatánál az országot az algériai kormány évekkel ezelőtti kérése ellenére továbbra is a II-es, fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok és térségek, valamint az I-es, utazásra nem javasolt országok közt tartják számon. Vagy, hogy a 16 ezer forintos vízum megszerzéséhez egy algériai polgármesteri hivatal által hitelesített meghívólevél is szükségeltetik. A biztonságot illetően több megkérdezettünk is nyugtatott: az általuk bejárt országrészekben a hajuk szála sem görbült.

„Politikai döntés segítette a járat megnyitását” — mondta Mohamed Abdou Bouderbala. Hozzátette: „Végeztünk piackutatást, szakmai tanulmányok készültek a desztináció adottságairól mind az üzleti, mind pedig a szabadidős utazók számára.” „Ismerik a saját piacukat” — nyugtatott Tóth Attila, az Air Algérie-t képviselő Aviareps magyarországi irodájának vezetője. A várható töltöttséget firtató kérdésünkre a vezérigazgató elmondta, hogy már a nyitójáraton 40 fizető utas volt. (Megjegyeznénk, hogy a nyitójárat apropóján egy bő 80 fős delegáció érkezett egy 162 fős Boeing 737-800-as fedélzetén, azonban a „hétköznapokon” a típus egy kisebb változata, a 101 utasra székezett 737-600-as üzemel majd.) Elmondta, nem csak a közvetlen forgalom a céljuk, hanem a ráhordás is. Az Algírban tervezett, nagy léptékű repülőtérfejlesztés révén szeretnék, ha a légikikötő átszállási lehetőségei bővülnének, az Air Algérie pedig a térség fontos hálózati légitársaságává váljon. Flottájukban jelenleg 11 széles törzsű gép (A330-200, Boeing 767-300) üzemel, és rendelésük van 8 darab Dreamlinerre is. Tóth Attila arról számolt be, hogy náluk is foglaltak már csoportot Szenegálba Algíron keresztül. Szerinte különösen az Air Algérie által lefedett nyugat-afrikai térség lehet érdekes számunkra. Mohamed Abdou Bouderbala és Tóth Attila egyaránt úgy látják, hogy eleinte Algéria tölti nagyobb mértékben a tervek szerint egész évben üzemelő járatot.


Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?