Ki fogja megtölteni az Air Algérie budapesti járatait?

"Ez egy befektetés" — véli a nyitójáraton algériai szakmai látogatásából hazaérkező dr. Bienerth Gusztáv, turizmusért felelős kormánybiztos a szeptember 15-én, 24 év szünet után újrainduló Algír-Budapest járatról. Ha hozza a számokat, megtérült.

Bár a KSH az afrikai térségben nem készít országonként felmérést a Magyarországra irányuló és oda induló utasforgalomról, Bienerth Gusztáv arról tájékoztatott, hogy tavaly mintegy 4 ezren utaztak tőlünk Algériába, ahova „ideje visszatérnünk”. Utóbbi megjegyzésével az 1960-as, '70-es és '80-as évekre utalt, amikor a két ország közti együttműködés keretében magyarok ezrei dolgoztak olaj- és építőiparban, egészségügyben az észak-afrikai országban. Ezt a hagyományt folytatná a jelenlegi magyar kormány is, mint az még tavaly, a magyar-algériai gazdasági vegyes bizottság ülésén kiderült. A két fél a mezőgazdaság, a vízgazdálkodás, a turizmus, a közlekedés, az infrastruktúra területén keresi az együttműködés lehetőségeit. A vegyes házasságok révén továbbra is jelentős számú, magyar gyökerű, kettős állampolgár él a két országban. Az ő és a nálunk ösztöndíjjal tanuló több mint 100 algériai diák egyszerűbb eljutását is segítheti a közvetlen járat.

„Nem kevés a heti két közvetlen járat akár az üzleti, akár a szabadidős utazók számára?” — kérdeztük a csütörtökön és vasárnap közlekedő járat frekvenciájáról a kormánybiztost. „Remélem, kevés lesz” — felelte. Addig is, amíg kevésnek bizonyul, a budapesti járatot kiegészíti a bécsi — hívta fel a figyelmet Mohamed Abdou Bouderbala, a légitársaság vezérigazgatója. Schwechatra szerdán és szombaton repülnek. A menetrendek igazodnak a pénteken kezdődő muszlim hétvégéhez is — jegyezte meg Bouderbala. Sőt, a menettérti jegyek érkezési és visszaindulási repülőterei az osztrák és a magyar főváros esetében egymással kombinálhatók. Ezzel akár a szervezett csoportok és velük a régiónk is jól járnak. „Nem csak Budapestben, hanem Közép-Európában gondolkodunk” — árulta el a vezérigazgató. Szándékuknak ad nyomatékot, hogy a csütörtök kora esti fogadáson egyebek mellett budapesti nagykövetei révén képviseltette magát Horvátország és Bulgária is.

Magyarországnál maradva Bienerth szerint hívószavak lehetnek az egészség- és termálturizmus, Budapest és a hazai gasztronómia. Hozzátette: igényes vevőkörről beszélünk. Értesüléseink szerint a járatnyitást megelőző egy hétben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTŰ) kampányolt kint hazánk idegenforgalmi kínálatával. Ennek során hazai beutaztatókat is bemutattak, de úgy tudjuk, hogy a MUISZ illetve egyéb szakmai szövetségek kint nem képviseltették magukat. A szövetség illetékesei a járatnyitás napján találkoztak az eseményre szintén meghívott, nagyszámú algériai utazási szakemberrel.



Beszéltünk olyan hazai kiutaztatóval, akinek három éve két csoportja is utazott Algériába. „Ez az emberiség bölcsője” — adott hangot az észak-afrikai ország iránti ámulatának. Minden kétséget kizáróan gazdag idegenforgalmi kínálattal büszkélkedik Algéria. Az általunk megkérdezett szakemberek szerint mind a városlátogatók, mind a mediterrán tengerpart, vagy a Szahara szépségét felfedezni szándékozók megtalálják a számításaikat. 2014-ben, Bienerth Gusztáv tájékoztatása szerint, szervezett csoport nem utazott Algériába. Azt nem tudni, hogy ennek esetleg az az oka, hogy a Külügyminisztérium Konzuli Szolgálatánál az országot az algériai kormány évekkel ezelőtti kérése ellenére továbbra is a II-es, fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok és térségek, valamint az I-es, utazásra nem javasolt országok közt tartják számon. Vagy, hogy a 16 ezer forintos vízum megszerzéséhez egy algériai polgármesteri hivatal által hitelesített meghívólevél is szükségeltetik. A biztonságot illetően több megkérdezettünk is nyugtatott: az általuk bejárt országrészekben a hajuk szála sem görbült.

„Politikai döntés segítette a járat megnyitását” — mondta Mohamed Abdou Bouderbala. Hozzátette: „Végeztünk piackutatást, szakmai tanulmányok készültek a desztináció adottságairól mind az üzleti, mind pedig a szabadidős utazók számára.” „Ismerik a saját piacukat” — nyugtatott Tóth Attila, az Air Algérie-t képviselő Aviareps magyarországi irodájának vezetője. A várható töltöttséget firtató kérdésünkre a vezérigazgató elmondta, hogy már a nyitójáraton 40 fizető utas volt. (Megjegyeznénk, hogy a nyitójárat apropóján egy bő 80 fős delegáció érkezett egy 162 fős Boeing 737-800-as fedélzetén, azonban a „hétköznapokon” a típus egy kisebb változata, a 101 utasra székezett 737-600-as üzemel majd.) Elmondta, nem csak a közvetlen forgalom a céljuk, hanem a ráhordás is. Az Algírban tervezett, nagy léptékű repülőtérfejlesztés révén szeretnék, ha a légikikötő átszállási lehetőségei bővülnének, az Air Algérie pedig a térség fontos hálózati légitársaságává váljon. Flottájukban jelenleg 11 széles törzsű gép (A330-200, Boeing 767-300) üzemel, és rendelésük van 8 darab Dreamlinerre is. Tóth Attila arról számolt be, hogy náluk is foglaltak már csoportot Szenegálba Algíron keresztül. Szerinte különösen az Air Algérie által lefedett nyugat-afrikai térség lehet érdekes számunkra. Mohamed Abdou Bouderbala és Tóth Attila egyaránt úgy látják, hogy eleinte Algéria tölti nagyobb mértékben a tervek szerint egész évben üzemelő járatot.


Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.