A Malév csődjéig, napi 5-6 járat közlekedett az útvonalon a KLM-mel. Az utasok többsége csak átszáll Amszterdamban.
A Malév kiesésével a KLM egyedül maradt, a holland főváros repterének drágasága miatt az ultra fapadosok kerülik ezt az útvonalat, ők Eindhovenbe repülnek. Logikus lett volna az amszterdami bázissal rendelkező easyJet belépése, de a második számú európai fapados a füle botját se mozdította a Malév kiesése nyomán támadt lehetőségek láttán.
A cseh chartercég, a Travel Service fapados ágának számító Smartwings ugyan bejelentett Budapest-Amszterdam járatokat, de a KLM-hez árazta magát, azaz drága. Emiatt főleg igen érdekes a Transavia megjelentése, ez a cég ugyanis épp a KLM-csoporthoz tartozik, mégis épkézláb árat kínál, 40-45 euróba kerülnek egy útra a jegyek.
Forrás: Ecoline