Fejlesztések több vonalon

Felújítják a Budapest–Esztergom és a Budapest–Székesfehérvár vasútvonalat. A legforgalmasabb elővárosi vasúti közlekedési útvonalakon vonatpótló buszok járnak.

Bő két hónapja, hogy nagyarányú fejlesztések indultak a Budapest – Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalon. ANemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által megindított beruházásban a Pilisvörösvár – Esztergom vonalszakaszon, mintegy 33 kilométeren újítják fel a vasúti pályát 2013 végéig. A pályaépítési munkák miatt módosítani kellett a személyszállító vonatok menetrendrendjét, illetve meg kellett szervezni, rendelni a buszos vonatpótlást. Ennek részleteiről a vasúti közlekedést helyettesítő buszos pótlásért felelős MÁV-START Zrt. és a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábban – 2012. június 12-én – már tartott sajtótájékoztatót. Elhangzott, a nyári menetrend időpontjától kezdve miként lép életbe a 2-es és 4-es vonali vágányzár, s hogyan közlekednek a vonatok helyett Pilisvörösvártól Esztergomig, illetve Esztergom és Nyergesújfalu között a vonatpótló autóbuszok. 

A tapasztalat és a visszajelzések azt mutatják, a MÁV-START megbirkózott a helyzettel: egyetlen utas, egyetlen utas-csoport sem maradt le egyetlen járműről sem, s a közlekedésben csupán kisebb késések adódtak.

Az utasigényeket elemezve és a várható megnövekvő utaszámmal számolva a személyszállító vasúttársaság augusztus 27-től december 8-ig régi-új menetrendet hirdet a vonalon, amelynek lényege, hogy a Budapest Nyugati pályaudvar és a Pilisvörösvár között a jelenleg is érvényes menetrend szerint közlekednek a személyszállító vonatok, de a vasútvonal felső szakaszán közlekedő, betűjelzéssel ellátott vonatpótló autóbuszok technológiájában, megállóhelyeiben az utasforgalmi elvárások szerint finomítások történtek. A vonatpótló buszok továbbra is párosával állnak ki minden vonathoz, s összesen 20 darab légkondicionált busz (14 db szóló és 6 db midi, a közúton nehezen megközelíthető vasútállomások kiszolgálására) közlekedik, hogy valamennyi Budapestről Pilisvörösvárra érkező vonathoz, illetve visszaúton Esztergom és Pilisvörösvár között a Budapest felé tartó vonatokhoz, eljuttassák az utasokat. Ez a busz mennyiség a vágányzár előtt a vonalon közlekedő Desirók kapacitásához közeli létszámú utasnak nyújt közösségi közlekedési lehetőséget.

A Budapest – Székesfehérvár vonal

Sokak számára ismert és már szemmel is jól látható a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal teljes átépítése. Akik Fehérvár felé utaznak, érzékelhetik a korszerű, zötyögés-mentes vasúti pályatestet, de az egész megújuló infrastruktúrát is.

Megszépültek a vasútállomások, bennük korszerű személypénztárak emelik a szolgáltatás színvonalát. A beruházáshoz kapcsolódik a második vágány megépítése a Kelenföldi pályaudvar - Érd alsó - Tárnok közötti szakaszon. Ezek a munkálatok 2012. szeptember 5-én kezdődnek, s ennek következtében 2013. június 15-ig nem közlekednek itt a vonatok. Illetve az előkészítő munkák és egyéb vasút-technológiai okból 2012. augusztus 27. és szeptember 4. között már módosul a menetrend, s a martonvásári elővárosi vonatok csak Érd alsóig közlekednek.

A 2012. szeptember 5-től életbelépő változások:

  • Az Érd alsói szakasz valamennyi személyszállító vonata a pusztaszabolcsi (40a) vonalra, Érd felső felé terelődik, módosított menetrenddel, de megtartva a székesfehérvári (30a) vonal jelenlegi szolgáltatási kínálatát. A martonvásári elővárosi vonatok is a teljes útvonalukon közlekednek.
  • Ezen az elővárosi szakaszon Albertfalva utasforgalma szünetel, ugyanakkor Budafok megállóhelyen a székesfehérvári vonatok megállnak a vasútvonal párhuzamossági jellegét illetően. Ugyancsak megállnak a személyvonatok Budatétény megállóhelyen is, ugyanis a helyi és környéki utasokat szállító autóbuszok innen indulnak.
  • A vonatpótló autóbuszok fel-lehordó működési elvnek megfelelve közlekednek a következő megállási helyekkel: Érd, Kálvin tér (VOLÁN buszmegálló); Budapest, Tétényi út (VOLÁN buszmegálló); Budapest, Nagytétény vasútállomás (BKV/VOLÁN buszmegálló), valamint Budapest, Budatétény vasútállomás (Campona)

Összesen 2 pár vonatpótló busz közlekedik az Érd – Budatétény szakaszon, amelyeket további két pár egészít ki hétfőn reggel és péntek délután a csúcsidőben.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.