Csehország legalább tizenhét millió korona (hozzávetőleg százötvenmillió forint) kártérítést követel a gyártótól, az olasz Alstomtól, a szuperexpressz hibái miatt. A cseh államvasút még 1995-ben állapodott meg az olasz céggel a szupervonatok leszállításáról. Az óránként 180-230 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok Prágából Ostravába, Olomoucba és Brnóba, majd Pozsonyba, Bécsbe és Németországba közlekedtek volna. A vasúti pályákat már egy éve korszerűsítették, a szerelvényeket azonban késve érkeztek, ezért a gyártó már százmillió korona bírságot fizetett. Tavaly a csehországi próbaüzem során több esetben meghibásodtak a légfékek, a Pendolino biztonsági rendszere pedig nem volt kompatibilis a vasúti átjárók automatikus jelzőberendezéseivel. Hosszadalmas javítások után végül - nagy reklámkampányt követően - decemberben üzembe helyeztek hat szerelvényt, amely a Prága és az észak-morvaországi Ostrava közötti távolságot három óra huszonkét perc alatt tette meg. A „Jobb, mint amire számítottál” szlogen azonban mára kabarétréfák céltáblájává vált. Az egyik szerelvény már néhány napon belül a nyílt pályán elromlott, majd további négy szuperexpressz is meghibásodott, az egyetlen üzemképes múlt hét kedden állt meg. Az olasz gyártók a múlt héten jelentették be, hogy megtalálták a szoftverhibát, amelyet február elejére ki is javítanak, s azután mind a hét szerelvény menetrend szerint közlekedhet. (Népszabadság)
Felmondta a szolgálatot a Pendolino
Az utolsó, Csehországban közlekedő Pendolino szuperexpressz is felmondta a szolgálatot, a Prágából Ostravába tartó szerelvény a nyílt pályán megállt, az utasokat pótvonattal szállították el a végállomásra.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.