Csehország legalább tizenhét millió korona (hozzávetőleg százötvenmillió forint) kártérítést követel a gyártótól, az olasz Alstomtól, a szuperexpressz hibái miatt. A cseh államvasút még 1995-ben állapodott meg az olasz céggel a szupervonatok leszállításáról. Az óránként 180-230 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok Prágából Ostravába, Olomoucba és Brnóba, majd Pozsonyba, Bécsbe és Németországba közlekedtek volna. A vasúti pályákat már egy éve korszerűsítették, a szerelvényeket azonban késve érkeztek, ezért a gyártó már százmillió korona bírságot fizetett. Tavaly a csehországi próbaüzem során több esetben meghibásodtak a légfékek, a Pendolino biztonsági rendszere pedig nem volt kompatibilis a vasúti átjárók automatikus jelzőberendezéseivel. Hosszadalmas javítások után végül - nagy reklámkampányt követően - decemberben üzembe helyeztek hat szerelvényt, amely a Prága és az észak-morvaországi Ostrava közötti távolságot három óra huszonkét perc alatt tette meg. A „Jobb, mint amire számítottál” szlogen azonban mára kabarétréfák céltáblájává vált. Az egyik szerelvény már néhány napon belül a nyílt pályán elromlott, majd további négy szuperexpressz is meghibásodott, az egyetlen üzemképes múlt hét kedden állt meg. Az olasz gyártók a múlt héten jelentették be, hogy megtalálták a szoftverhibát, amelyet február elejére ki is javítanak, s azután mind a hét szerelvény menetrend szerint közlekedhet. (Népszabadság)
Felmondta a szolgálatot a Pendolino
Az utolsó, Csehországban közlekedő Pendolino szuperexpressz is felmondta a szolgálatot, a Prágából Ostravába tartó szerelvény a nyílt pályán megállt, az utasokat pótvonattal szállították el a végállomásra.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre
Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből
Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót
Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni
Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon
Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója
A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel
Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi
Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába
A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál
Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Interjú
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”
Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.