Az intézkedést, amelyet több légitársaság is hevesen kritizált, az egyes területeken tapasztalt súlyos munkaerőhiány miatt kellett bevezetni, mert a repülőtér üzemeltetője és a földi kiszolgálók nem tudták kezelni az utazási szabályok lazulásával egyre növekvő utasszámot.
Heathrow közlése szerint a téli menetrendi időszakban már nem korlátozzák a naponta kiszolgálható utasok mennyiségét. Az üzemeltető közleménye ugyanakkor hozzáteszi, hogy a légitársaságokkal egyeztetve célzott intézkedési tervet dolgoznak ki például a karácsony előtti időszakban várható utasszámcsúcsok kezelésére. Ez egy ösztönzőrendszer segítségével a kevésbé zsúfolt időszakokra terelné a forgalmat, így igazítaná a keresletet a kapacitásokhoz, a tumultus és az utolsó pillanatos járattörlések elkerülése érdekében.
Az üzemeltető várakozása szerint 2022-ben 60-62 millió utast szolgál ki a légikikötő, amely bár jelentős erősödés, 25 százalékkal még elmarad a járvány előtti 2019-es év forgalmától.