Felülvizsgálja jegyellenőrzési rendszerét a BKK

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) felülvizsgálja jegyellenőrzési rendszerét, hogy a folyamat rugalmasabbá váljon.

Emlékeztettek arra, hogy vasárnap a 3-as metró Kálvin téri állomásán a jegyellenőrök egy utas bérletét hamisnak ítélték, ezért őt pótdíjjal büntették. A nő társa a rendőrök segítségét kérte, akik a kapitányságra vitték az utast és az ellenőröket is.

Hozzátették: a BKK jelenlegi információi szerint az ellenőrök a hatályos szabályoknak megfelelően jártak el, azonban a helyzetre való tekintettel Dabóczi Kálmán, a központ vezérigazgatója levélben kér elnézést az érintett utastól, emellett egy éves bérletet kínált fel neki.

Emellett az esetet tovább vizsgálják, a BKK pedig úgy döntött, áttekinti a jegyellenőrzéssel és pótdíjazással kapcsolatos szabályozást. Megvizsgálja annak lehetőségét, hogy ha a BKK jegyellenőrei olyan jeggyel vagy bérlettel találkoznak, amelynek külső jegyei alapján kétség merül fel annak valódiságát illetően, akkor csak a kifogásolt jegy vagy bérlet központi ellenőrzése után induljon el a pótdíjazási folyamat.

Jelezték, hogy a helyzetet a 2017-től fokozatosan kiépülő elektronikus jegy- és bérletrendszer oldja majd meg teljesen, mivel hordozható készülékekkel fogják ellenőrizni a jegyek és bérletek érvényességét.

A fővárosi nő ellen a rendőrség vasárnap hamis magánokirat felhasználása vétségének gyanúja miatt indított büntetőeljárást. A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) pénteken azt közölte: a nyomozás során beszerzett bizonyítékok és az ugyanattól a szakértőtől származó két, egymásnak ellentmondó vélemény alapján az eljárást bűncselekmény hiányában megszüntették, és a rendőrség intézkedett a nő adatainak törléséről.

"Az eljárás megszüntetéséről szóló határozatot a IX. kerületi Rendőrkapitányság vezetője személyesen kézbesítette a hölgy részére, és egyben átadta Budapest rendőrfőkapitányának levelét, amelyben elnézést kér a hölgytől az eljárással okozott kellemetlenségekért" - írták.

Kitértek arra: "a Budapesti Rendőr-főkapitányság vezetője a történteket fegyelmi eljárás keretében vizsgáltatja".

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.