A Neste a biztonsági előírásoknak megfelelően keveri a SAF-ot a hagyományos repülőgép-üzemanyaggal, és a kevert üzemanyagot két tételben szállítja a Changi repülőtér tüzelőanyag-csaprendszerébe:
egyszer 2024 második negyedévében, egyszer pedig az idei év negyedik negyedévében.
A Neste szingapúri finomítójának bővítése ebben a hónapban fejeződik be. Évente egy millió tonna SAF gyártására lesz képes, ezzel a világ legnagyobb SAF-gyártó létesítményévé válik, és ez nagyban erősíti a Changi repülőtér SAF ellátási láncát.
A Neste SAF 100 százalékban megújuló hulladékból és maradék alapanyagokból készül, akár 80 százalékkal is csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását az üzemanyag életciklusa során. A hagyományos repülőgép-üzemanyaggal keverve zökkenőmentesen illeszkedik a meglévő repülőgép-hajtóművekhez és üzemanyag-ellátási infrastruktúrához.
Alexander Kueper, a Neste alelnöke többek között elmondta:
Büszkék vagyunk arra, hogy a Singapore Airlines és a Scoot az első ügyfeleink a Changi repülőtéren. A helyben előállított SAF mérföldkő a légiközlekedési ágazat szereplői és a regionális kormányzatok által kitűzött, károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló céljaik eléréséhez.
Lee Wen Fen, a Singapore Airlines fenntarthatósági igazgatója hozzátette:
Célunk, hogy 2030-ra a teljes üzemanyag felhasználás legalább 5 százaléka fenntartható üzemanyag legyen.