A Smart ED, vagyis Electric Drive az autó kizárólag elektromos meghajtására utal. A jelenlegi tervek szerint 2020-ig mintegy 100 darab elektromos meghajtású jármű állhat üzembe a repülőtér területén – ide értve a személygépkocsik mellett a speciális kiszolgáló járműveket, illetve a repülőtéri feladatokat ellátó nehézgépeket.
A BUD külön programot indított a repülőtér területén működő közel 200 partnercég környezetvédelmi fejlesztéseinek koordinálására és ösztönzésére, aminek egyik fontos eleme az elektromos mobilitás elterjesztése. A nemzetközi tapasztalat is azt mutatja, hogy a repülőtéri környezet mind a járatokat kiszolgáló belső területeken, mind pedig az utasforgalom számára is megnyitott parkolókban kézenfekvő helyszín elektromos járművek üzemeltetésére, a töltőinfrastruktúra telepítésére és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére. A repülőgépek kiszolgálását, a poggyászkocsik vontatását, a hatóságok munkatársainak közlekedését 1000-nél is több jármű biztosítja a repülőtéren, amik mind egy alig 10 km sugarú körön belül mozognak, a közúti forgalomtól elzárt területen. A program eredményeként a repülőtér legjelentősebb partnercégei máris sorra jelentkeztek az elsőként beszerzett korszerű elektromos járműveik töltésének igényével és tesztelik a különböző gyártók speciális megoldásait - tudtuk meg a BUD illetékeseitől.