Az így 119 darabosra bővülő flotta egyben korszakváltáshoz is érkezik, hiszen ez a repülőgép lesz az utolsó, amelynek a hajtóműve az eddig elérhető technológiával készült. Az A321ceo fontos szerepet kapott abban, hogy a legalacsonyabb költségek mellett a légitársaság a legbiztonságosabb és leggyorsabban növekvő légitársasággá váljon. A WIZZ flotta ezután érkező új Airbus gépei már új, még környezetkímélőbb neo hajtóművekkel érkeznek.
Diederik Pen, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója elmondta: „Izgatottan várjuk az utolsó Airbus A321ceo repülőgépet a flottánkban. Az Airbus A321ceo típusnak kulcsszerepe van a Wizz Air fejlődésében és abban, hogy az iparág legalacsonyabb költségszintje mellett a legzöldebb, legbiztonságosabb és leggyorsabban növekvő légitársaságok egyikévé váltunk Európában. Elkötelezettek vagyunk, hogy utaskilométerenként egyre csökkenő ökológiai lábnyom mellett továbbra is alacsony árakon magas minőségű szolgáltatásokat nyújtsunk.”
Az A321neo új generációs hajtóművei és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai önmagában mintegy 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményeznek. A neo hajtóművekkel szerelt repülőgépek környezetvédelmi szempontból is a világ élvonalához tartoznak: zajterhelésük és nitrogén-oxid-kibocsátásuk közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest. Ennek is köszönhető, hogy az A320neo és a gépcsalád többi tagja a világ leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgépeivé váltak.
A Wizz Air flottája nemcsak az egyik legzöldebb, hanem az egyik legfiatalabb is. Világszerte a 100 repülőgépnél nagyobb flottával rendelkező légitársaságok között a cég rendelkezik a negyedik legfiatalabb – átlagban 5,43 éves – repülőgépekkel – ez derül ki a svájci légügyi információs- és adatelemző központ, a CH-AVIATON friss adataiból. A flottát egyben a világ tíz legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé is választotta az AirlineRatings.com, a világ egyetlen, a légiközlekedési szolgáltatók biztonságát és szolgáltatásait értékelő szervezete.
A modern flottának köszönhetően a Wizz Air 2019 júniusában is Európa legzöldebb légitársasága lett: utasonként és kilométerenként 57,3 grammos szén-dioxid-kibocsátásával.
A Wizz Air repülőgépeinek károsanyag-kibocsátása az elmúlt években folyamatosan csökkent és a következő években ez a trend folytatódni fog. Az előttünk álló évtizedben a Wizz Air utasainak egy kilométerre vetített CO2 kibocsátása további 34 százalékkal alacsonyabb lesz.
A Wizz Air jelenleg 119 repülőgépből álló flottát üzemeltet (72 darab A320ceo, 41 darab A321ceo és 6 darab A321neo). Ezen felül minden idők legnagyobb, 273 darabból álló (A320neo, A321neo és A321XLR) repülőgép megrendelését adta le az Airbusnál, amivel egyben a repülőgépgyártó legnagyobb partnerévé is vált. A rendelés teljesítése után a flotta darabszáma eléri majd a 300 repülőgépet, amivel a társaság évente 10 000 dolgozó foglalkoztatása mellett 100 millió utast lesz képes szállítani.
A rendelés része 20 darab Airbus A321XLR (extra hosszú hatótávú) típus is, amellyel a légitársaság képes lesz 7-8 órás utakat is hasonló üzemanyag-hatékonysággal teljesíteni, mint a rövidebb hatótávolságú társai. A gép nagy hatótávolsága egyben lehetővé teszi, hogy a Wizz Air a hálózatát olyan új útvonalakkal bővítse, amelyeket a jelenlegi flotta nem tesz lehetővé.
Forrás: Turizmus Online